[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه شنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد، با تقدیر از دست اندرکاران دارالقرآن علامه طباطبایی که در طول سال برنامه‌های متنوع قرآنی را برگزار می‌کنند اظهار داشت: علامه طباطبایی در زمان حیات خود […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه شنبه در ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی که با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد، با تقدیر از دست اندرکاران دارالقرآن علامه طباطبایی که در طول سال برنامه‌های متنوع قرآنی را برگزار می‌کنند اظهار داشت: علامه طباطبایی در زمان حیات خود تلاش‌های خستگی ناپذیری در راستای گسترش کلام الله مجید به کار بست و امروز نیز در زمان مماتشان، بیت این عالم بزرگ محل اجتماع حوزویان و نیروهای انقلابی است.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی خود روزهای سرنوشت‌سازی دارد بیان داشت: انسان‌ها با متولد شدن پا در این دنیا می‌گذارند و پس از زندگی در این دنیا از آن رخت می‌بندند و در محضر حضرت حق حضور می‌یابند و در روز یوم الحساب نامه اعمال انسان به دست او داده می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان‌ها باید از خود بپرسند چگونه می‌بایست از این عالم رخت بربست، گفت: باید به این موضوع فکر کنیم روزی که در محضر پروردگار حاضر می‌شویم آیا از این دنیا عاقبت به خیر شده‌ایم و آیا حساب و کتاب ما آسان خواهد بود یا خیر.

وی ادامه داد: خواست طبیعی همه مسلمین آن است که در دنیا عاقبت به خیر شوند و زندگی و مرگ آنها در مسیری باشد که مورد رضایت پروردگار و اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

فرهنگ اسلام مرز نمی‌شناسد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ اسلام مرز نمی‌شناسد، ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم آن است که آنها مرزهای جغرافیایی را در نوردیدند و جوانانی از کشورهای مختلف اسلامی برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) وارد میدان شدند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: در خانواده‌های شهدای مدافع حرم عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موج می‌زند و شهیدان این خانواده‌ها نیز در روز قیامت از آنها شفاعت خواهند کرد.

شهدای مدافع حرم مرگ با بصیرتی داشتند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدای مدافع حرم مرگی آگاهانه و با بصیرت داشتند و بهترین انتخاب را کردند که باید به خانواده‌های این شهدای مدافع حرم تبریک گفت که فرزندشان در این مسیر قدم گذاشتند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری «اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز در کشور باید با داعشی‌ها می‌جنگیدیم» افزود: به برکت حضور رزمندگان و شهدای مدافع حرم شاهد نابودی داعش و تکفیری‌ها هستیم اگر آنها نبودند شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش برجسته مادران شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این مادران شهدا در حقیقت کاری کردند، کارستان و با تربیت فرزندانی مجاهد، شجاع و دلیر آبرویی برای اسلام و تشیع شدند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بهترین مسیر را در زندگی خود برگزیدند که همانا مسیر شهادت و دفاع از دین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است، افزود: قدم گذاشتن شهیدان مدافع حرم در این مسیر از سر آگاهی بوده و در واقع انتخاب آنان از روی ترس و یا مسائل دیگری از جمله احساسی عمل کردن نبوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: شهادت در راه ائمه معصومین (ع) بسیار پسندیده است و آنچه که در همه ابعاد یک مرگ شایسته وجود دارد در وجود شهدای مدافع حرم گرد آمده است.

انسان باید از خداوند طلب عاقبت به خیری داشته باشد

وی بالاترین نوع مرگ را در معارف دینی شهادت برشمرد و ادامه داد: انسان باید از خداوند طلب عاقبت به خیری داشته باشد و فرا رسیدن مرگ در زمان انجام کارهای نیک و پسندیده و در روزهایی که شامل رحمت الهی است مصداق مرگ‌های خوب است و از دنیا رفتن در حال گناه و معصیت و کفر ورزیدن از بدترین انواع مرگ است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه اظهار داشت: دشمنان در سال‌های اخیر با تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری قصد تضعیف جبهه مقاومت اسلامی را داشتند که خوشبختانه توطئه آنها با شکست رو به‌رو شد اما آنان امروز به دنبال توطئه دیگری با عنوان معامله قرن هستند که با عنایت الهی و پشتیبانی امت اسلامی این توطئه نیز به شکست می‌انجامد.

[ad_2]