×
×

مدیرمسئول کیهان در ساری :
مدیران نجومی در لباس چوپان کار گرگ کرده‌اند!

  • کد نوشته: 350
  • حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان بعدازظهر  چهارشنبه در همایش از نیجریه تا طبرستان که به منظور بزرگداشت خاطره شیخ ابراهیم زکزاکی و با حضور دختران و دو تن از یاران وی در ساری برگزار شده بود، از شیخ ابراهیم زکزاکی با عنوان روحانی تراز خط امام و رهبری یاد کرد و گفت؛ بزرگانی چون شیخ […]

    مدیران نجومی در لباس چوپان کار گرگ کرده‌اند!
  • حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان بعدازظهر  چهارشنبه در همایش از نیجریه تا طبرستان که به منظور بزرگداشت خاطره شیخ ابراهیم زکزاکی و با حضور دختران و دو تن از یاران وی در ساری برگزار شده بود، از شیخ ابراهیم زکزاکی با عنوان روحانی تراز خط امام و رهبری یاد کرد و گفت؛ بزرگانی چون شیخ ابراهیم زکزاکی، شیخ باقر النمر، شیخ عیسی قاسم،  شیخ علی سلمان و سیدحسن نصرالله و سیدعبدالملک حوثی، فرزندان راستین و معنوی امام خمینی(ره) و یاران پا به رکاب رهبر انقلاب هستند.

    به گزارش خبرنگار ما، مدیرمسئول کیهان بارزترین ویژگی آنان را ، ارائه الگویی از روحانیت تراز خط امام دانست و گفت؛ بعضی‌ها حضرت امام را برای خود می‌خواهند ولی حاضر به فداکاری  و از خودگذشتگی در این مسیر نیستند، بنابراین می‌کوشند خط امام را تحریف کرده و با بینش و منش انحرافی خود انطباق  بدهند. به عنوان مثال، امام راحل(ره) آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن اسلام و بشریت می‌دانستند و این عده از خواص که خوشبختانه تعدادشان اندک و کم‌شمار است، برای آن که هم خط امامی معرفی شوند و هم مسیر انحرافی خود را دنبال کنند، ادعا می‌کنند که حضرت امام(ره) هم موافق شعار مرگ بر آمریکا نبود!  و یا برای آن که مذاکره با دشمن در همه عرصه‌ها را توجیه کنند، می‌گویند امام حسین علیه‌السلام هم روز عاشورا با عمر بن سعد مذاکره کرد!  مدیرمسئول کیهان گفت؛ امام حسین علیه‌السلام به عمر بن سعد نهیب زد و او را از جنایت هولناکی که در پی ارتکاب آن بود بر حذر داشت، و اما سؤال دیگری در میان است و آن، این که چرا وقتی پای برخورد قاطع با دشمنان پیش کشیده می‌شود، به الگوی ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام در همان معرکه اشاره نمی‌کنند که دست رد به سینه دشمن زد و حتی یک گام عقب‌نشینی از راهی که در پیش گرفته بود را نپذیرفت؟ مدیرمسئول کیهان گفت؛ در صدر اسلام نیز حضرت ابراهیم(ع)  سکه رایج بود و نزد همه ادیان الهی از اعتبار و احترام برخوردار بود، به همین علت یهود و نصارا اصرار داشتند که ابراهیم را از خود بدانند و با تحریف شخصیت آن پیامبر اولوالعزم، راه خود را با راه آن حضرت در انطباق نشان بدهند ولی در کلام خدا آمده است که ابراهیم نه یهودی بود و نه نصرانی، بلکه مسلمانی پاک نهاد بود و تاکید می‌کند نزدیکترین افراد به ابراهیم(ع) کسانی هستند که از او و از این پیامبر امی یعنی رسول خدا(ص)، پیروی می‌کنند.
    افرادی نظیر شیخ ابراهیم زکزاکی، باقر النمر، شیخ عیسی‌قاسم،  علی سلمان، سیدعباس موسوی و سیدحسن نصرالله و سیدعبدالملک حوثی به جای آن که مانند بعضی‌‌ها امام خمینی را مال خود بدانند، خود را فدایی امام می‌‌دانستند و می‌دانند و در این راه از همه هستی خود نیز مایه گذاشته‌اند و می‌گذارند.
    شریعتمداری افزود؛  خط امام خاطره نیست که به خاطره‌گو نیاز داشته باشد و تعریف نشده و رها نیست که هر کس به سلیقه خود آن را دستکاری و تحریف کند و گفت؛ شیخ‌ابراهیم زکزاکی  نشان داد که ایستادگی و استقامت در خط امام و ارائه الگوی تحریف نشده و ناب این خط می‌تواند قلوب همه انسان‌های حق‌طلب  را به خود جذب کند و به عنوان نمونه در روز اربعین نزدیک به ۱۲ میلیون نفر را به راهپیمایی در دفاع از راه‌حسین(ع) که همان راه خمینی است، بکشاند.
    مدیرمسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ خط امام به علت مقابله با شیطان‌های بزرگ و کوچک و حمایت از محرومان، مقابله با دیکتاتورها و کلان سرمایه‌داران و مبارزه با تکفیری‌ها و حجتیه‌ای‌ها و اسلام‌های انگلیسی و آمریکایی، به طور طبیعی دشمنان فراوان از این اقشار دارد، از این جهت حفظ آن که حفظ امنیت، رفاه، استقلال و عزت مردم است به هوشیاری برای درک صحیح نقشه راه دشمن و اخلاص برای دفاع جانانه نیاز دارد.
    شریعتمداری در ادامه به تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر «جهاد کبیر» اشاره کرد و گفت: دو شاخصه برجسته جهاد کبیر «نه گفتن به قدرت‌های استکباری و تبعیت نکردن از آنها»  و دیگری «مطالبه ارزش‌های اسلامی و انقلابی است». این جهاد به قول حضرت آقا «به هوشمندی و اخلاص نیاز دارد»  هوشمندی ایجاب می‌کند که فلش‌های واقعی دشمن را از حاشیه‌سازی‌های فرعی تشخیص بدهیم که بهترین فرمول برای این تشخیص، شناخت ارزش‌های اسلامی و انقلابی و مطالبه‌گری درباره آنهاست. چرا که فلش اصلی  حملات دشمن که گاه در پوشش توصیه‌ای به اصطلاح خیرخواهانه! مطرح می‌شود، متوجه همین ارزش‌هاست مثلا می‌گویند شما انقلاب کرده‌اید و امروزه در اوج قدرت هستید بنابراین دیگر نیازی به اصرار بر آموزه‌های انقلابی ندارید! و این در حالی است که باز هم به قول رهبر معظم انقلاب؛ اقتدار و عزت کنونی ما به خاطر تاکید بر همان آموزه‌های انقلابی است و اگر به خواسته دشمن تن داده و از این ارزش‌ها دست برداریم به یک لقمه راحت برای بلعیدن از سوی حریف تبدیل می‌شویم. شریعتمداری در این زمینه به آیه‌ای از کلام‌الله اشاره کرد که در آن به مسلمانان هشدار می‌دهد «کافران بسیار دوست دارند که شما از اسلحه و داشته‌های خود غافل شوید تا یکباره و از همه سو به شما هجوم آورند».
    مدیر مسئول کیهان در ادامه بر ضرورت مطالبه‌گری اشاره کرد و گفت؛ در همین ماجرای حقوق‌های نجومی اگر مطالبه‌گری در میان نبود، بیت‌المال را می‌خوردند و یک کوزه آب هم روی آن می‌نوشیدند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. و البته هنوز به مطالبه مردم پاسخ واقعی و کامل داده نشده است و کماکان بعضی‌ها به توجیه مشغولند.
    وی گفت؛ از جمله این توجیهات مقایسه حقوق‌های نجومی با فساد اقتصادی ۳ هزار میلیاردی است که باید گفت اولاً؛ فساد کلان ۳ هزار میلیاردی را دلسوختگان نظام مطرح نموده و دنبال کردند تا به نتیجه رسید و ثانیاً؛ کسانی که دست به آن دزدی کلان زده بودند، دزد بودند نه مسئول! آنها گرگ بودند که به گله زدند و شما مدیران نجومی، چوپان بودید و قرار بود نگهبان باشید نه  اینکه خود به آن دستبرد بزنید!
    شریعتمداری با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم که خانواده آنان در همایش حضور داشتند گفت؛ آنها نه فقط از حریم اهل بیت علیهم‌السلام دفاع کرده‌اند بلکه برای حفظ امنیت و حراست  از جان و مال و ناموس مردم وطن خود نیز دست به ایثار زده‌اند. مدافعان حرم خیلی زود، فتنه‌گرانی که شعار نه غزه نه لبنان را سر داده بودند به رسوایی کشیدند و در حالی به مقابله جانانه با تکفیری‌ها که هدف‌ نهایی آنها ایران اسلامی بود رفتند که فتنه‌گران برخلاف ادعای خود نه فقط برای ایران کمترین گامی برنداشتند بلکه امروزه به دامان آمریکا و انگلیس و اسرائیل، یعنی دشمنان خونی ایران و مردم این مرز و بوم پناه برده‌اند.
    شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت، برافراشته بودن پرچم حزب‌الله و نیروهای وفادار و پا به رکاب از ضروری‌ترین شاخصه‌های مطالبه‌گری است و ادامه داد؛ توده‌های عظیم و چند ده میلیونی مردم که در بزنگاه‌ها و روزهای حماسه در صحنه حضور دارند نباید این پرچم را در روزهای دیگر نیمه‌افراشته نگاه دارند. آنان بایستی در همه عرصه‌های اجتماعی حضور خود را به نمایش بگذارند و نشان بدهند که اکثریت نزدیک به تمامی ملت هستند در این حالت یک جماعت اندک و کم‌شمار نمی‌توانند و جرأت نمی‌کنند در جامعه دست به پلشتی و ناهنجاری بزنند.
    گفتنی است این همایش که از سوی کانون فرهنگی شهید مازح دهکده جهانی مقاومت (کیاپی) برپا شده بود، با سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین  زارعی آغاز شده بود با سخنرانی کوتاه سردار بابایی ادامه یافت و پس از آن میزگردی با حضور دو تن از خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی برگزار گردید. دختر شیخ زکزاکی در بخشی از سخنان خود گفت؛  پدرم با قرآنی که از حضرت امام راحل هدیه گرفته بود، مأموریت یافت تا در نیجریه برای اشاعه و ترویج اسلام تلاش کند و اکنون به برکت شیخ زکزاکی ۲۵ میلیون نفر در نیجریه شیعه هستند و شهر زاریا ۱۲میلیون شیعه دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید