مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. به گزارش شهرکریمه پنجاه و هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. این مراسم سه شنبه شب ۲۹ تیرماه سال جاری پس از نماز مغرب و عشاء […]

مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

به گزارش شهرکریمه پنجاه و هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

این مراسم سه شنبه شب ۲۹ تیرماه سال جاری پس از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع تقلید، علما و طلاب در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

در مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی که در کنار مزار آن عالم بزرگ برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام حسین انصاریان به ایراد سخن خواهد پرداخت.

آیت‌الله العظمی طباطبائی بروجردی (ره) در ماه صفر سال ۱۲۹۲ هجری قمری مصادف با سال ۱۲۵۰ شمسی در شهر بروجرد دیده به جهان گشود. نسب وی با ۳۰ واسطه به دومین پیشوای شیعیان حضرت حسن بن علی (ع) می‌رسد.

این عالم وارسته بر کتاب‌های فقیه شیخ صدوق، تهذیب و استبصار شیخ طوسی، خصال و رجال و آمالی و علل الشرایع اسانیدی ضمیمه کرد. او همچنین بر کفایه آخوند خراسانی و نهایه طوسی حاشیه نوشت که یک دوره فقهی از تقریرات او به جا مانده است.

در عصر وی رساله عملیه توضیح المسائل برای مقلدین با اسلوب تازه و جالبی در سراسر جهان منتشر شد.

آیت‌الله العظمی طباطبائی بروجردی (ره) از مراجع بزرگ جهان تشیع در قرن ۱۴ قمری بود که پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی در سن ۸۶ سالگی براثر ابتلا به بیماری قلبی دیده از جهان فرو بست و پیکرش در کنار حرم حضرت معصومه (س) در مسجد اعظم به خاک سپرده شد.

منبع: فارس