قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حوزه از سابقه درخشانی برخوردار است، گفت: حوزه پشتوانه نظام بوده و مدیر جدید باید برای آن برنامه ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته تا قابل ارزیابی، تکمیل و ارتقا باشد. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، […]

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حوزه از سابقه درخشانی برخوردار است، گفت: حوزه پشتوانه نظام بوده و مدیر جدید باید برای آن برنامه ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته تا قابل ارزیابی، تکمیل و ارتقا باشد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، آیت‌الله اعرافی را از مدیران موفق حوزوی دانست و گفت: وی از کسانی است که در مسائل مدیریتی حوزه سابقه خوبی داشته و در برنامه ریزی، طراحی و اجرا از مدیران موفق بوده و ا‌ن‌شاالله بتواند از این امتیازات در راستای تحول، نشاط و پویایی حوزه استفاده کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: سرمایه گذاری ویژه بر روی مسائل اصلی حوزه از جمله مباحثی است که مدیر جدید می‌تواند بر روی آن عنایت داشته باشد.

رجبی، یکی از سرمایه گذاری‌های مهم را مباحث علمی حوزه دانست و گفت: حوزه علمیه به دلیل سابقه طولانی علمی و آموزشی، از ذخائر غنی و شخصیت‌های برجسته‌ای برخوردار است و وجود چنین سابقه‌ای، انتظارات را از حوزه بالا می‌برد؛ به ویژه در زمینه‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده و نیازهای فراوانی احساس می‌شود که حوزه می‌تواند در آن وارد شده و ان‌شاالله مدیر جدید با همت خود نواقص موجود را حل کند.

وی ادامه داد: باید حوزه‌ای کارآمد و روزآمد در پاسخ به انبوه نیازها در سطح جامعه و جهان ساخت تا بتواند به معرفی و تبیین آموزه‌های دینی بپردازد؛ البته تحول در مباحث علمی، زیرمجموعه‌هایی نیز دارد که نیازمند سیاست گذاری‌های دقیق است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرمایه گذاری بعدی را مباحث اخلاقی حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به مباحث اخلاقی از تأکیدات بزرگان حوزه از جمله امام راحل(ره) بوده است؛ چراکه علم بدون اخلاق برای یک روحانی، جامعه و اسلام سودمند نبوده و کارآمدی علم به اخلاق است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: سرمایه گذاری بر روی مباحث اخلاقی، کاری سخت، ظریف و البته ضروری است؛ چراکه علم بدون اخلاق، شمشیری بُرنده خواهد شد که به ضرر اسلام، نظام و حوزه است.

رجبی یادآور شد: ما در طول تاریخ روحانیون منحرفی داشته‌ایم که فرقه‌های منحرف ساخته، در برابر نظام ایستاده و حتی در دوران جنگ تحمیلی به سوی صدام پناه بردند.

وی سومین اولویت را توجه بر مسائل بصیرتی، سیاسی و اجتماعی در حوزه دانست و اظهار کرد: امروز حوزه علمیه در متن مسائل سیاسی و اجتماعی قرار داشته و نمی‌تواند به دور از مسائل دینی، انقلابی، سیاسی، اجتماعی و … به راه خود ادامه دهد. دشمنان از بی بصیرتی یک روحانی بهترین سوء استفاده را خواهند کرد؛ گرچه برخی از این عزیزان با نیت خالص وارد می‌شوند اما به دلیل عدم بینش سیاسی، از راه مستقیم منحرف شده و در دامن دشمنان قرار می‌گیرند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه تأکید می‌کنند، دلیل بر همین مدعاست و از مسائل اساسی است که باید پیگیری شود.

رجبی تصریح کرد: امیدواریم مدیر جدید حوزه‌های علمیه که دارای سوابق درخشان است برای حوزه مفید بوده و از مدیران پیشین نیز تقدیر و تشکر داریم.