[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در آئین ملی تکریم از مبلغین اربعین که امروز پنج‌شنبه با پیام آیت الله اعرافی در تالار اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره اهمیت امر تبلیغ گفت: عظمت زیارت امام حسین علیه‌السلام و تلاش برای تسهیل این امر بر کسی […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در آئین ملی تکریم از مبلغین اربعین که امروز پنج‌شنبه با پیام آیت الله اعرافی در تالار اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با اشاره اهمیت امر تبلیغ گفت: عظمت زیارت امام حسین علیه‌السلام و تلاش برای تسهیل این امر بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین تلاش و فعالیت کار تبلیغی در این خصوص بسیار مهم و با اهمیت به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ سید عبدالفتاح نواب بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی متولیان اعزام مبلغان اربعینی تأکید کرد و یادآور شد: باید برای هماهنگی و هم‌افزایی اعزام مبلغان اربعین تلاش بیشتر و مستمری در طول سال صورت بگیرد و تنها و محدود به زمان اربعین نباشد و متولیان اعزام علاوه بر هم‌افزائی باید برنامه‌ریزی واحدی در این خصوص داشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی به فعالیت کمیته‌های مختلف ستار اربعین اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزش زائران اربعین به عهده مبلغان حاضر در حماسه اربعین حسینی(ع) بوده و خواسته مسئولان هم از ما گسترش فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در این مراسم باشکوه و معنوی است، امیدواریم با تلاش مستمر متولیان امر فرهنگی این مهم به‌خوبی پیش برود.

مبلغین در پاسخ به شبهات و افزایش معلومات دانشی خود بیشتر تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در کشور عراق نیز در این جلسه با بیان نکاتی به مبلغین توصیه کردند که در پاسخ به شبهات و افزایش معلومات دانشی خود تلاش بیشتری کنند.

آیت الله سید مجتبی حسینی تأکید کرد که ایجاد الفت و برادری و تلاش برای وحدت بیشتر زائران ایرانی و عراقی از وظایف طلاب است.

این استاد حوزه علمیه نجف افزود با توجه به حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف به‌ویژه ایرانیان، دشمن درصدد نفوذ و تفرقه افکنی بین زائران برآمده که نیاز به هوشیاری مبلغین دارد تا با حساسیت بیشتری نسبت به وحدت آفرینی ملل و اقوام حاضر در اربعین تلاش کنند.

در ابتدای همایش حجت الاسلام استقامت مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مبلغین خواهر و برادر اعلام کرد برای پاسخ‌گویی به نیازهای زائران نیاز به ۳۰ هزار طلبه آموزش دیده از خواهران و برادران می‌باشد که این امر با توجه رشد حضور خواهران در حماسه بزرگ اربعین لزوم حضور خواهران مبلغ را دو چندان کرده است.

وی با معرفی سامانه حبیب افزود: این سامانه علاوه بر امکان دانش افزایی، بستر رصد و شناسایی خلأهای تبلیغی را دارد.

مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین افزود امسال برای اولین مبلغین در مبادی مرزی حضور پر رنگ و فعالی داشتند و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته بود و همچنین تدابیری برای ارتباط و فعالیت‌های تبلیغی برای رانندگان اتوبوس انجام گرفت.

در پایان با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آقای امیرآبادی و نماینده ولی فقیه در کشور عراق، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق و رئیس و معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی اوقاف و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور از مبلغین برتر تجلیل به عمل آمد.

[ad_2]