رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اکثر خانه‌های شهر قم دارای دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن هستند که متأسفانه با توجه به آن‌که بدن انسان نیازمند برخی املاح است، این دستگاه‌ها آب مقطر تحویل مردم می‌دهند.

به گزارش شهرکریمه ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی آب اظهار داشت: ایمنی و امنیت آب دو مقوله مهم و دغدغه بوده که نیاز است در راستای رفع مشکلات آن کوشا باشیم.

وی بابیان اینکه موضوع بیوتروریست از تهدیداتی بوده که نیازمند دقت نظر ویژه است، افزود: عدم ایمنی آب برای انسان‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است و بسیاری از بیماری‌ها به‌واسطه عدم وجود امنیت آب در بدن تشکیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گوارا و سالم بودن آب شهر قم ابراز کرد: اکثر خانه‌های شهر قم دارای دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن هستند که متأسفانه با توجه به آنکه بدن انسان نیازمند برخی املاح است، این دستگاه‌ها آب مقطر تحویل مردم می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمتی رویم که مردم آب مقطر مصرف کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن با گرفتن تمام املاح آب نیاز بدن را تأمین نمی‌کنند، لذا این کار مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

ایرانی خواه با انتقاد از علاقه مردم به نوشیدن آب دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن تصریح کرد: فیلترهای این دستگاه‌ها املاح‌، کلر و مواد موردنیاز را جذب کرده و آب را وارد محفظه تاریکی و گالنی می‌کنند که این کار سبب ورود میکروب به آب می‌شود.

وی دور ریز آب توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن را مدنظر قرار داد و گفت: این دورریز آب که برای تصفیه آب صورت می‌گیرد مغایر با مصداق‌های اقتصاد مقاومتی است.