×
×

فرماندار قم:
آب سد ۱۵ خرداد باغ‌های انار را نجات داد/حق‌آبه قانونی قم را استیفا می‌کنیم

  • کد نوشته: 2556
  • فرماندار قم گفت: استیفای حق‌آبه استان که حق شرعی و قانونی مردم است را دنبال می‌کنیم، زمانی که منابع آبی وجود دارد، باید حق آبه استان داده شود.  به گزارش شهرکریمه رضا سیار ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، لزوم توجه به […]

    آب سد ۱۵ خرداد باغ‌های انار را نجات داد/حق‌آبه قانونی قم را استیفا می‌کنیم
  • فرماندار قم گفت: استیفای حق‌آبه استان که حق شرعی و قانونی مردم است را دنبال می‌کنیم، زمانی که منابع آبی وجود دارد، باید حق آبه استان داده شود.

     به گزارش شهرکریمه رضا سیار ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، لزوم توجه به حق آبه‌های قم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر به دنبال حق آبه‌های استان نباشیم، استان‌های بالادست از این آب استفاده خواهند کرد و مناطق کشاورزی خود را گسترش خواهند داد. کاهش حق آبه‌های استان قم تنها به دلیل تغییر اقلیم نیست و مدیران باید مدیریت بهتری را در این حوزه داشته باشند.

    وی افزود: استیفای حق‌آبه استان که حق شرعی و قانونی مردم است را دنبال می‌کنیم، زمانی که منابع آبی وجود دارد، باید حق آبه استان داده شود. اگر هم آبی وجود نداشت، مردم استان قم قانع هستند و اعتراضی نمی‌کنند.

    فرماندار قم تصریح کرد: امسال تنها چهار میلیون مترمکعب آب از سد ۱۵ خرداد رهاسازی شد که این آب توانست سه هزار هکتار باغ انار استان قم را نجات دهد.

    سیار با اشاره به ضرورت مقابله با چاه‌های غیرمجاز آب در سطح استان اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان قم باید بخشی را برای اطلاع رسانی در خصوص چاه‌های غیرمجاز ایجاد و خسارت‌های عدم دریافت پروانه بهره برداری را برای کشاورزان بیان کند، در آن صورت کشاورزان با دریافت اطلاعات اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

    وی افزود: در خصوص چاه‌های غیرمجاز آب علاوه بر کار سلبی، باید کار ترویجی هم انجام داد. باید دستگاه‌های اجرایی به کشاورزان بگویند که دریافت نکردن پروانه بهره برداری برای آن‌ها چه جریمه‌هایی را به دنبال دارد و دریافت چنین پروانه‌ای چه سودهایی به کشاورزان می‌رساند.

    فرماندار قم تصریح کرد: باید کار ترویجی را چاه به چاه انجام بدهیم و صاحبان چاه‌ها را توجیه کرده و با آن‌ها اتمام حجت کنیم، اما با کسانی که به تخلف در خصوص حفر و استفاده چاه‌های غیرمجاز آب ادامه بدهند، برخورد لازم صورت بگیرد.

    منبع:  فارس  ،

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.