مرجع تقلید شیعیان گفت: آثار شهدا باید در کنار برگزاری همایش‌های شهدا نشر داده شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت برای شهدا ازجمله کارهایی بوده که می‌تواند در جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد، اظهار داشت: باید در ضمن این جلسات و کنگره‌ها آثار شهدا مانند نماز نیز تبیین شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی در رابطه بااهمیت شهادت می‌فرماید” اگر من هزار بار شهید شوم بهتر از این است که یک‌بار در بستر بمیرم”.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه برگزاری بزرگداشت شهدا یکی از علائمی است که در آیات قرآن وجود دارد، عنوان کرد: در زمان‌های گذشته برنامه آنچنانی برای این اموات نبود، درواقع با گرفتن یک چهلم و سال برای میت تمام برنامه‌ها به پایان می‌رسید و میت به فراموشی سپرده می‌شد.

وی ادامه داد: امروز برگزاری کنگره و بزرگداشت برای شهدا مانند زنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان است و به‌نوعی این مصداق آیه قرآن کریم است که می‌فرماید این افراد احیا می‌شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی اهمیت برگزاری بزرگداشت برای شهدا را مدنظر قرارداد و تأکید کرد: اگر بتوانیم همین جلسات را برای شهدا برگزار کنیم، قطعاً می‌شود آثار آنان را هم در این جلسات نشر داد.