×
×

آشنایی با ساز و کار انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان در ریاست جمهوری

  • کد نوشته: 4037
  • قرار است در مرحله بعد، ۱۰ منتخب، غربالگری شده و در نهایت، پنج نفر کاندیدای نهایی انتخاب شوند و از میان این پنج نفر نهایی، یک نامزد به عنوان نفر برگزیده انتخاب شود. گویا شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که متشکل از ۲۵ نفر است، اجازه دارد تا فرد نهایی را برای انتخابات ریاست جمهوری برگزیند. از قرار معلوم، افرادی که انتخاب می شوند، تعهدنامه ای را امضا می کنند تا با نامزد نهایی همکاری کرده و به نفع وی کناره گیری کنند.

    آشنایی با ساز و کار انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان در ریاست جمهوری
  • جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که مدت کوتاهی است کار خود را برای حضور منسجم و یکپارچه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز کرده، توانسته بخشی اعظمی از جریان اصولگرایی را برای حضور هر چه بهتر در انتخابات آتی با خود همراه کند، تا جایی که بنا بر شنیده شدن یک صدا از این جریان در انتخابات پیش رو گذاشته شده است؛ انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان هدفی که به نظر می رسد این جبهه هر روز به آن نزدیک تر می شود.

    به گزارش «تابناک»؛ ساز و کار انتخاباتی جبهه مردمی که تلاش کرده چتر جامعی بر سر اصولگرایان بگستراند هم شیوه ای قابل توجه به نظر می رسد تا جایی که مجمع عمومی این جریان متشکل از ۲۲ قشر و ۲۵۰۰ تن از سراسر کشور و وظیفه آنها نیز انتخاب کاندیدای مورد نظر این تشکل برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

    این شیوه که اعضای محدود یک حزب یا جریان سیاسی برای تمامی مردم تصمیم گیری نمی کنند و نمایندگان قشرهای مختلف جامعه با حضور در یک ساز و کار و سیستم انتخاباتی نظرات بخش های مختلف را برای انتخاب کاندیدا لحاظ می کنند، موضوعی است که به نظر می رسد یک رویکرد از پایین به بالا باشد تا اینکه یک تصمیم گیری از بالا به پایین. قطعا بهره گیری از نظرات بخش های مختلف مردم جامعه در تعیین مصادیق و ملاک های مورد نظر برای رئیس جمهور آینده، می تواند مسیر یک جریان برای پیروزی را واقعی تر ترسیم کند.

    به همین منظور قرار است فردا پنجشنبه ۲۸ بهمن، اولین جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با حضور اعضا و قشرهای مختلف برگزار شود، به همین منظور برای اطلاع از جزئیات این جلسه، عضو و سخنگوی سابق جامعه روحانیت مبارز توضیحاتی به خبرنگار «تابناک» داد و گفت: جلسه ویژه اصولگرایان در راستای حضور در انتخابات آینده ۲۸ بهمن برگزار می‌شود.

    «حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک» درباره آخرین وضعیت جریان اصولگرایی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، اظهار کرد: در حال حاضر تلاش همه تشکل های جریان اصولگرایی این است که یک وحدتی را در مجموعه اصولگرایان به وجود آوریم و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

    وی افزود: خوشبختانه تا به امروز روند در پیش گرفته شده از سوی اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر رویکرد مثبت و موفقیت‌آمیزی بوده است و ما آینده خوبی را برای این جریان در آستانه انتخابات اردیبهشت ماه ۹۶ پیش‌بینی می‌کنیم.

    عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: ما تا به امروز در بحث مصادیق انتخاباتی و گزینه‌های مدنظر به منظور معرفی برای انتخابات ریاست‌جمهوری وارد عمل نشدیم.

    وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که ۲۸ بهمن در مجموعه اصولگرایی (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) برگزار می‌شود، نحوه حضور این جریان برای انتخابات آینده مشخص خواهد شد.

    سالک خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی، ملاک اصلی اصولگرایان برای حضور در انتخابات ۹۶ حفظ وحدت است و ما بر این اساس برای حضور در انتخابات آینده، همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

    وی ادامه داد: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، قرار است تا همه مسائل و موضوعات توسط مردم حل و فصل شود. تا پیش از این، بزرگان تصمیم می گرفتند و پیشنهادهای لازم را ارائه می کردند، اما در ساز و کار جدید این تصمیم برعکس گرفته می شود.

    عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را مختص انتخابات ندانست و یادآور شد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نامزد مشخصی برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ندارد. این تشکل در حال حاضر نسبت به فرد خاصی برای انتخابات سال آینده نظر ندارد و این خود مردم هستند که گزینه های مختلف را به نیروهای انقلاب معرفی خواهند کرد.

    سالک توضیح داد: نظریات و آرای مردمی، در ساختاری مشخص جمع آوری خواهد شد و طی ساختاری، آرا و دیدگاه های مردم به یک نامزد مشخص در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری منتهی می شود.

    ۲۲ قشر اعم از اصناف و بازاریان، اساتید دانشگاه، روحانیون، هنرمندان و… از سراسر کشور در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حاضر شده و بر اساس شاخص هایی نظیر توانمندی، مقبولیت، ولایتمداری، انقلابی گری و … ده نفر را انتخاب می کنند. دو هزار و ۵۰۰ نفری که در مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حاضر خواهند شد، بر اساس ۱۵ شاخصی که بیان می شود، این ده نفر را انتخاب خواهند کرد.

    گویا قرار است در مرحله بعد، ده منتخب، غربالگری شده و در نهایت، پنج نفر نهایی انتخاب شوند و از میان این پنج نفر نهایی، یک نامزد به عنوان نفر برگزیده انتخاب شود. گویا شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که متشکل از ۲۵ نفر است، اجازه دارد تا فرد نهایی را برای انتخابات ریاست جمهوری برگزیند. از قرار معلوم، افرادی که انتخاب می شوند، تعهدنامه ای را امضا می کنند تا با نامزد نهایی همکاری کرده و به نفع وی کناره گیری کنند.

    برچسب ها:

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.