[ad_1] به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، شناخت مسئله مهدویت سبب می‌شود تا انسان سره را از ناسره تشخیص دهد و بتواند به مقام شناخت امام زمان خود برسد که این شناخت می‌تواند هم علمی و هم معرفتی باشد تا در دام اتفاقات مختلف نیفتد و درگیر با امام زمان‌های دروغین و ساختگی نشود. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، شناخت مسئله مهدویت سبب می‌شود تا انسان سره را از ناسره تشخیص دهد و بتواند به مقام شناخت امام زمان خود برسد که این شناخت می‌تواند هم علمی و هم معرفتی باشد تا در دام اتفاقات مختلف نیفتد و درگیر با امام زمان‌های دروغین و ساختگی نشود.

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت امام زمان، ۱۰ کتاب در زمینه ظهور و انتظار را معرفی می‌کند که جهت دریافت این کتاب‌ها می‌توانید به اپلیکیشن کتابراه یا بازار کتاب قائمیه مراجعه کنید.

 

 

انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه

مؤسسه عصر بیان معنوی مجموعه سخنرانی‌های علی‌رضا پناهیان را تحت عنوان «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» جمع آوری کرده است. پناهیان با توجه به مفهوم انتظار در شبکه معارف دینی و انسان‌شناسی، مباحث استدلالی و کاربردی را ارائه می‌کند. کتاب حاضر به بیان بخش مهمی از معارف و مفاهیم عمیق انتظار با بیانی شیوا و به صورت تحلیلی می‌پردازد.

 

 

درسنامه مهدویت

«درسنامه مهدویت» مجموعه‌ چهار جلدی نوشته خدامراد سلیمانیان، پژوهشگر حوزه مهدویت است. سلیمانیان در این کتاب به مطالعه اندیشه مهدویت و موعودگرایی از ابتدای شکل‌گیری تا آغاز امامت حضرت مهدی می‌پردازد. شایان ذکر است این مجموعه توسط انتشارات فرهنگی مهدی موعود چاپ و منتشر شده است.

در جلد اول مباحث مربوط به حضرت مهدی را از آغاز تا امامت در ۱۴ درس بررسی می‌شود. جلد دوم نیز به مباحث کلی غیبت مثل فلسفه و علل غیبت می‌پردازد. جلد سوم این کتاب حوادث ظهور تا حکومت حضرت مهدی را بیان می‌کند. در جلد چهارم نیز موضوع حکومت مهدوی را شرح می‌دهد.

 

 

جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان

اسماعیل شفیعی سروستانی، پژوهشگر حوزه‌ غرب شناسی، مطالعات فرهنگی، مهدویت و آخرالزمان‌شناسی، در کتابی با عنوان «جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان» مقاله‌هایی از نویسندگان مختلف را گردآوری کرده است. شفیعی سروستانی مباحثی چون معنا و مفهوم جاهلیت، مرگ جاهلی، اصول‌گرایی علوی و ماکیاولیسم اموی، زنان هدف تبلیغات سرمایه‌داران جاهلی، جاهلیت در حدیث معرفت و جاهلیت قبل از اسلام را بررسی می‌کند.

 

 

رسانه و ترویج فرهنگ مهدویت

سروستانی در کتاب رسانه و ترویج فرهنگ مهدویت، فلسفه انتظار را آماده شدن برای زندگی انسانی، آرمانی و آماده شدن مردم برای پذیرفتن ولایت امام معصوم می‌داند. رسانه، مهم‌ترین عنصر بسیج عمومی و افزایش آمادگی مردم برای پذیرش حکومت اسلامی است. سروستانی در این کتاب به نقش اثرگذار رسانه در ترویج آموزه‌های فرهنگ مهدویت و عوامل زمینه‌ساز ظهور توسط رسانه می‌پردازد.

 

 

خانواده و تربیت مهدوی

«خانواده و تربیت مهدوی» اثری مشترک از مرتضی آقاتهرانی و محمدباقر حیدری کاشانی است که به معرفی تربیت‌ یافته‌ترین انسان معاصر یعنی امام زمان می‌پردازد. کتاب پیش‌رو در ۸ بخش تألیف شده که ۴ بخش آن به تربیت فرزند و ۴ بخش دیگر سیمای خانواده در آخرالزمان، دکترین تربیتی مهدویت، عوامل تأثیرگذار در فرآیند تربیت مهدوی و بنیان‌های خانوادگی در فرآیند تربیت مهدوی را بررسی می‌کند.

 

وصال

انتشارات شهید ابراهیم هادی که کتاب‌های خوبی در حوزه شهادت منتشر می‌کند، این بار در اثری تحت عنوان «وصال» به چهل روایت از دلدادگی شهدا به امام زمان می‌پردازد. شهیدانی چون سیدعلی اندرزگو، آیت الله میرزا جواد تهرانی، مهدی صبوری، محمدرضا تورجی زاده، سیدعبدالحمید حسینی، مصطفی ردانی پور، مصطفی احمدی روشن از جمله دلدادگانی هستند که در این کتاب داستان‌شان روایت می‌شود.

 

 

غریبه آشنا

«غریبه آشنا»، عنوانی از احمد پهلوانیان است. او در این کتاب به زندگی نرجس خاتون، ملیکا، همسر امام حسن عسکری و مادر امام زمان می‌پردازد. شایان ذکر است این کتاب ۴۸ صفحه‌ای روایتی از رها کردن زندگی شاهانه‌اش در قصر قیصر روم و رسیدن به خانه پرصفای فرزند فاطمه و دستیابی به عزت دنیا و آخرت است. انیمیشن جذاب شاهزاده روم، داستان زندگی آن حضرت را به خوبی نمایش می‌دهد.

 

سیمای جهان در عصر امام زمان

«سیمای جهان در عصر امام زمان» اثری از محمد امینی گلستانی به توضیح مسئله ظهور و نحوه اداره جهان توسط امام زمان می‌پردازد. این اثر دو جلدی که از روایت‌های کتاب‌های مورد اعتماد شیعه استفاده و تلاش می‌کند با استفاده از قواعد و اصول بین آن‌ها را جمع کند. گلستانی در این کتاب به سؤالاتی درباره نحوه حکومت امام زمان پرداخته و با روایات و اسناد پاسخ داده است.

 

تکالیف بندگان نسبت به امام زمان

کتاب حاضر بخشی از کتاب «مکیال المکارم» به قلم آیت الله سید محمدتقی موسوی اصفهانی است. موسوی اصفهانی به معرفی و بیان هشتاد وظیفه و تکلیف منتظران در زمان غیبت می‌پردازد. تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگی‌های امام زمان، اندوهگین بودن در فراق آن حضرت، دعا در زمان غیبت، هدیه کردن نماز و قرائت قرآن و اهتمام در ادای حقوق برادران دینی از جمله موضوعاتی است که در این کتاب بررسی شده است.

 

 

از سبوی انتظار

«از سبوی انتظار» مجموعه‌ای به قلم محمدهادی فلاح و شهاب الدین رهنما است که توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما به چاپ رسید. کتاب حاضر مجموعه‌ای از اندیشه‌های زلال و جاری است که به آستان مقدس امام زمان پیش‌کش شده است. بخشی از کتاب: سلام بر «خورشید پسِ ابر» که با طلوعش به همه آیینه‌های بی تاب، فرصت تماشا می‌دهد و مشام جهان گرفتار نابرابری‌ها را از عطر عدالت، آکنده می‌سازد. /۸۸۲/ ۵۰۴/

خبرنگار: محمد حسین کتابی

[ad_2]