×
×

آغاز جشن‌های دهه کرامت از قم/ پیگیری مشکلات بانوان زندانی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 18708
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، یونس عالی پور در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت (ع) با اشاره به تعداد مصوبات جلسات ستاد تسهیلات زائران استان قم، اظهار کرد: ۷۰ مصوبه برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده […]

    آغاز جشن‌های دهه کرامت از قم/ پیگیری مشکلات بانوان زندانی – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، یونس عالی پور در نشست خبری که ظهر چهارشنبه در آستانه دهه کرامت در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت (ع) با اشاره به تعداد مصوبات جلسات ستاد تسهیلات زائران استان قم، اظهار کرد: ۷۰ مصوبه برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده تا بر اساس این مصوبه بتوانند به شیوه مطلوب نقش خود را در این دهه ایفا کنند.

    وی با اشاره به مهمترین مصوبات این جلسات بیان کرد: از منظر سیمای شهری، آذین بندی ادارات، مجتمع‌های بین راهی- خدماتی و ایستگاه‌های صلواتی برنامه‌های خاصی تدارک دیده شده است.

    معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم اضافه کرد: در دستگاه‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه کرامت دیده شده که در این راستا می‌شود به حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد که برای دختران برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است.

    وی اضافه کرد: در مجتمع‌های بین راهی در دهه کرامت علاوه بر آذین بندی نقاط مختلف؛ جشن‌هایی را نیز به این مناسبت برگزار می‌شود که در همین راستا در بوستان‌ها برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

    عالی پور با بیان اینکه مقرر شده است در سربرگ ادارات مضامین تبریک و تهنیت دهه کرامت وجود داشته باشد، گفت: رایگان شدن عوارض ورود و خروج از شهر به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت (ع) در ستاد حمل و نقل به تصویب رسید که از فردا اجرایی می‌شود.

    وی، ظرفیت برخی نهادها را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیج، هیئات مذهبی، کانون مساجد، سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف و امور خیریه و …برای پررنگ شدن جشن برنامه‌های ویژه‌ای را در دهه کرامت در نظر گرفته‌اند.

    معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پیاده روی بانوان از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) نیز از دیگر برنامه‌های ویژه میلاد کریمه اهل بیت (ع) در قم است.

    بازدید از موزه حرم حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت رایگان است

    وی با بیان اینکه بازدید از موزه حرم حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت رایگان است، عنوان کرد: برنامه ریزی سفیران سلامت برای استان‌های سیل زده و توجه به مناطق کمتر برخوردار در برپایی جشن‌های دهه کرامت با محوریت سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفته است.

    عالی پور ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما برای اطلاع رسانی به مردم در برپایی جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور، اطلاع رسانی برنامه‌های جشن در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از دیگر اقداماتی است که در دهه کرامت انجام می‌شود.

    وی ظرفیت ایستگاه‌های صلواتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از این ظرفیت هیئات برای پذیرایی از زائر اولی‌ها بهره برده می‌شود.

    بخشودگی جرائم شهرداری

    معاون امور زائران استانداری قم، بخشودگی جرائم شهرداری را نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه از نظر مباحث امنیتی همه دستگاه‌ها آمادگی دارند با حرم حضرت معصومه (س) در دهه کرامت همکاری بیش از پیش داشته باشند.

    وی افزود: برای کاروان‌هایی که از سمت سلفچگان وارد قم می‌شوند، ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است.

    عالی پور ادامه داد: برای پیگیری مشکلات بانوان زندانی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند، تلاش می‌کنیم از کمک‌های مردمی استفاده کنیم.

    وی به موضوع معرفی «خدیجه انقلاب» اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار فرانسوی است و در قم مدفون شده است برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

    معاون امور زائران استانداری قم ادامه داد: پیش بینی شده برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سال بعد جایزه کریمه برای بانوان غیرمسلمانی که مسلمان شدند و فعالیت فرهنگی در دنیا دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.