مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) گفت: پس از ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس قم و انتقال این ضریح به سامرا، عملیات نصب ضریح جدید امامین عسکریین (ع) در سامرا آغاز شد .

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی با بیان اینکه ساخت این ضریح چهار سال به طول انجامیده است، تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است. در این راستا ۱۱ تن چوب ساج، ۴٫۵ تن نقره، ۷۰ کیلوگرم طلا و ۳ تن مس استفاده شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طراحی و خوشنویسی این ضریح در بهترین شکل با اشراف هنرمندان به نام این رشته صورت گرفته و به نظر می‌رسد از جنبه‌های مختلف این ضریح بی نظیر است.

وی گفت: ساخت ۱۲ درب بزرگ ورودی رواق، ۴ صندوق خاتم کاری شده و بافت هزار متر فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ساخت این ضریح است.

لاجوردی اظهار کرد: تمام اقدامات برای ساخت ضریح زیر نظر آیت الله سیستانی و با اشراف حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی انجام شده است و امیدواریم در اسرع وقت این ضریح کامل شده و پذیرای زایران و عاشقان اهل بیت (ع) باشد.