×
×

آقای ظریف! جلوی مراسم وقاحت‌بار تولد ملکه انگلیس را بگیرید

  • کد نوشته: 17263
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به ظریف درباره برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در تهران  و با استفاده از پول مردم ایران نوشت: ملت انقلابی ایران از شما انتظار دارد همان گونه که در کلام و اعلام موضع تغییر رویه داده اید و آمریکا و اذنابش را […]

    آقای ظریف! جلوی مراسم وقاحت‌بار تولد ملکه انگلیس را بگیرید
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به ظریف درباره برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در تهران  و با استفاده از پول مردم ایران نوشت: ملت انقلابی ایران از شما انتظار دارد همان گونه که در کلام و اعلام موضع تغییر رویه داده اید و آمریکا و اذنابش را غیر قابل اعتماد و دشمن می خوانید، در عمل نیز این تغییر رویه را بر ما ثابت کرده و جلوی برگزاری این مراسم وقاحت بار را بگیرید.

     در این نامه خطاب محمد جواد ظریف آمده است: « در روزهای اخیر، خبرهایی مبنی بر برگزاری شصت و هفتمین روز ملی کشور انگلیس و جشن تولد ملکه ی آن، در سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران به گوش رسیده است. از آنجا که کنش های سفارت ها در خاک جمهوری اسلامی، آیینه ی تمام نمای وضعیت و سیاست های وزارت خارجه ی کشور است؛ برآن شدیم تا این نامه را به جنابعالی تقدیم داشته و مواردی را خدمتتان متذکر شویم.

    آقای ظریف

    نیک مستحضرید که سابقا با برگزاری سالیانه ی این مراسم در سفارتخانه ی انگلیس، چه خساراتی متحمل ملت ایران گشته است که به عنوان نمونه می توان به خود باختگی شدید بعضی از فعالین سیاسی و مسئولین رده بالای شرکت کننده در این مراسم اشاره کرد. با چشم پوشی از خودباختگی های فرهنگی در برابر نوع پوشش و رفتار انگلیسی ها، تنها توجه شما را به اعلام وفاداری در عمل و ارائه ی اطلاعات از مسائل داخلی کشور و ایجاد هزینه های امنیتی توسط این مسئولین جلب می کنیم. مسئولینی که باید نماینده و حامی مردم باشند، نه تنها ذلیلانه به شکرانه ی نود و سومین سالگرد تولد ملکه الیزابت در سفارت پرحاشیه ی انگلیس حاضر می شوند که دست به چنین رفتار های ضد ملی هم می زنند.

    اما تفاوت مراسم امسال با سال های گذشته، وقاحت این کشور را بیش از پیش نمایان می سازد. هزینه های برگزاری این مراسم که هر ساله و در همه کشور ها توسط اسپانسرهای انگلیسی فراهم میشد، امسال به واسطه ی خروج تمامی شرکت های انگلیسی از ایران در پی تحریم های ظالمانه آمریکا، که هنوز نه لغو شده و نه تعلیق، به اسپانسر های ایرانی سپرده شده است و سفیر انگلیس وقیحانه گفته خود ایرانی ها باید هزینه این مراسم را بپرازند؛ تا ایران تبدیل به تنها کشوری شود که هزینه جشن تولد ملکه را از جیب مردمش می پردازد.

    آن ها می خواهند با احیای ادبیات استعماری گذشته خود نسبت به ایرانیان، به جهانیان بگویند: ایرانی ها شیفته ی ملکه ی انگلیس هستند. همان انگلیسی که: بخش های متعددی از خاک کشورمان را از ایران جدا کرد، در جنگ جهانی اول ضمن اشغال ایران با غارت و احتکار گندم نیمی از مردم ایران را قتل عام نمود، نوکر خود رضا میرپنج را با کودتا در ایران به پادشاهی رساند، در جنگ تحمیلی با صدام همکاری داشت، در فتنه ۸۸ به جاسوسان و فتنه گران خوش خدمتی کرد و هم اکنون نیز در خط مقدم جنگ اقتصادی با ملت ایران در کنار آمریکا ایستاده است.

    ذکر همه رذالت های دولت انگلیس از مداخلاتش در امور ایران گرفته تا خباثت هایی که در حق مردم ایران روا داشته است، از جاسوس پروری ها تا درخواست برای آزادی بدون شرط آنان، و بسیار اقدامات دیگر این کشور علیه ملت ایران، فراتر از این چند خط می طلبد. همچنین درخواست سفارت این کشور از اسپانسرهای ایرانی مصداق بارز مداخله ی بی شرمانه در امور داخلی جمهوری اسلامی می باشد.

    جناب وزیر،

    ما این رفتارهای وقیحانه که آبرو و عزت مردم مسلمان ایران را نشانه گرفته است، نشات گرفته از انفعال سیاست های وزارت امور خارجه در برخورد با این کشور می دانیم.

    عملکرد شما باید جلوه گر عقاید اسلامی ملت ایران و آرمان های انقلاب اسلامی باشد نه برگرفته از نسخه های ذلیلانه ی لیبرالی که کدخدا را خدای جهان می پندارد؛ و اینک برای بار چندم منشا تحقیر مردم غیور و عزتمند ایران اسلامی شده است.

    ما از شما خواستار عکس العمل صریح و قاطعانه هستیم تا اجازه ندهید انگلیسی ها از جیب ملت ایران در زمینی که گلگون به خون ریخته شده ده میلیون ایرانی به دست این سفاکان است؛ به جشن و پایکوبی بپردازند و برخی مسئولین به ظاهر مردمی جمهوری اسلامی نیز برای آنان خوش رقصی کنند.

    ملت انقلابی ایران از شما انتظار دارد همان گونه که در کلام و اعلام موضع تغییر رویه داده اید و آمریکا و اذنابش را غیر قابل اعتماد و دشمن می خوانید، در عمل نیز این تغییر رویه را بر ما ثابت نموده و جلوی برگزاری این مراسم وقاحت بار را بگیرید.»

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.