نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ادعا دارد که سه میلیون شغل جدید ایجاد کرده است، از دولت خواستم که شغل‌های جدید ایجاد شده در استان قم را به من اعلام کند، اما مدیران دولتی این کار را انجام ندادند، شهرک شکوهیه در ابتدای این دولت حدود ۸۰ درصد واحدهایش فعال بود، اما اکنون ۴۰ درصد واحدهای این شهرک فعال است.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در همایش سالانه بسیج حقوقدانان استان که در سالن اجتماعات مرکز آموزش شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، با اشاره به موقعیت ایران در جهان اظهار کرد: کشورمان در عرصه‌های مختلف در دنیا صاحب نام است و این مساله را مدیون شهدا هستیم، شهدایی که همه چیز خود را در راه اسلام دادند.

وی ادامه داد: خداوند به شهدا در قرآن لقب مومن را داده و نتیجه معامله شهدا با خود را یک تجارت سودآور خوانده است، به خاطر شهدا کشورمان در مقام بالایی قرار دارد و خداوند بقا و دوام شهدا را تضمین کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کسی که به خاطر خداوند کار کند، آشفته نمی‌شود، خداوند نیازی به عبادت‌های مردم ندارد، خدا مردم را به شیوه‌های مختلف امتحان می‌کند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

ذوالنور انسان را تابع وظایف خود دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) دلیل پذیرفتن خلافت را پیمان خداوند با انسان اعلام کرد، انسانی که در جایگاه حقوقدان، وکیل یا قاضی قرار می‌گیرد، خداوند او را امتحان می‌کند، انسان در صورت عدم توانایی نباید وارد برخی از شغل‌ها شود.

وی با بیان اینکه انسان باید از فرصت‌های پیش آمده برای کمک به نیازمندان استفاده کند ادامه داد: انسان اگر به باور رسید که فردی نیازمند است، باید به او کمک کند، مسیر حقوقدانان سخت است، اما اگر مسیری هم سخت باشد، ثواب پیمودن این مسیر زیاد خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شکر نعمت استفاده از آن در جایگاه خودش است، انسان وکیل باید به نیازمندان کمک کنند تا آن‌ها حق خودشان را بگیرند، انسان وکیل با کار خودش قاضی و دستگاه قضایی را کمک می‌کند.

ذوالنور با اشاره به اهمیت کار وکلا اظهار کرد: رسالت این قشر، رسالت سنگینی است، برخی از مشاغل همچون ایجاد تاسیسات پتروشیمی دیربازده است، اما شغل وکالت و مشاوره حقوقی، کاری است که به صورت لحظه ای برای انسان ثواب به دنبال دارد.

وی ادامه داد: برخی از افراد با کار بسیج حقوقدانان آشنا نیستند، اما این قشر از بسیج می‌تواند به مردم در زمینه‌های حقوقی کمک کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دلیل مشکلات مالی توان مراجعه به دفاتر وکلا را ندارند افزود: بسیجیان حقوقدان در مساجد به مردم مشاوره حقوقی می‌دهند و خوب است که افراد حقوقدان در دفاتر نمایندگان مجلس هم حضور پیدا کنند، افراد حقوقدان امکان ارائه کمک به مردم در زمینه‌های حقوقی را دارند.

ذوالنور با اشاره به نزدیکی به انتخابات اظهار کرد: برخی از اقدامات برای خدا نیست و ممکن است که کارهایی برای رای آوردن در انتخابات انجام شود.

وی ادامه داد: حقوق‌های نجومی به یک سریال تبدیل شده و این حقوق‌ها اعتماد مردم را از بین برده است، بسیاری از وزارتخانه‌ها در کشور اساسنامه ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کارها در مجلس تخصصی نیست، اما اگر نماینده ای حرف برای گفتن داشته باشد و از متخصصین استفاده کند، می‌تواند بر روی عقلای مجلس تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: در اموری در کشور نیاز به کارشناسان مستقل داریم، به عنوان مثال در زمینه پلاک خودروها بین سردفتران و نیروی انتظامی اختلاف است، حرف حقوقدانان که مستقل هستند، در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

ذوالنور با اشاره به وظیفه نمایندگان مجلس اظهار کرد: به عنوان وکلای عام مردم باید از حقوق تمام مردم دفاع کنیم و حقوقدانان امکان کمک به نمایندگان مجلس در زمینه‌های حقوقی را دارند.

وی ادامه داد: مجلس با بحث برداشت دولت از صندوق توسعه مالی موافق نیست، دولت در صورت مدیریت منابع مالی خود نیازی به برداشت مکرر از صندوق توسعه ملی ندارد. دولت تمام درآمد حاصل از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را صرف پرداخت یارانه‌ها نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت ادعا دارد که سه میلیون شغل جدید ایجاد کرده است، از دولت خواستم که شغل‌های جدید ایجاد شده در استان قم را به من اعلام کند، اما مدیران دولتی این کار را انجام ندادند، شهرک شکوهیه در ابتدای این دولت حدود ۸۰ درصد واحدهایش فعال بود، اما اکنون ۴۰ درصد واحدهای این شهرک فعال است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید آمار غیرواقعی در زمینه اشتغال اعلام کند، افزود: آمارهای دولت در زمینه اشتغال عجیب و غریب است، رئیس جمهور پس از ۱۰۰ روز از ابتدای فعالیت دولت گفت که سیلوهای گندم کشور در روز اول دولت خالی بود و ما این انبارها را به سرعت پر کردیم، این در حالی است که واردات گندم حداقل ۶ ماهی طول می‌کشد.

ذوالنور با اشاره به چاپ اوراق اظهار کرد: این دولت برای طرح‌های عمرانی اوراق بهادار می‌دهد، البته چاپ این اوراق با مجوز مجلس بوده و دولت با انتشار اوراق بهادار برای دولت‌های بعدی تعهد ایجاد کرده است و بدهکاری‌های بزرگی با انتشار و عرضه اوراق بهادار برای دولت به وجود آمد.

وی ادامه داد: با وجود برجام و ادعای موفقیت آن، هنوز در زمینه تبادل ارزی با جهان مشکل داریم، نباید در زمینه موفقیت برجام به مردم آدرس غلط بدهیم، هنوز تحریم‌ها ادامه دارد و چند ماه پیش شاهد تمدید تحریم‌های داماتو بودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تضمین‌های لازم برای رعایت خط قرمزهای رهبر انقلاب در مذاکرات هسته ای گرفته نشد، مذاکره کنندگان کشورمان مکانیزمی در مذاکرات هسته ای برای گرفته شدن حق ایران در زمینه تحریم‌ها پیش بینی نکردند، دولت همه چیز را به برجام برمی‌گرداند و سخنان خلاف واقع در این زمینه مطرح می‌شود.