[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید حسن عادلی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن روز پزشک که به صورت مجازی برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: پزشکان کشور و استان قم در این مدت از جان خود […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید حسن عادلی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن روز پزشک که به صورت مجازی برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: پزشکان کشور و استان قم در این مدت از جان خود مایه گذاشتند که فداکاری آنان در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم بیان داشت: تعداد ۵۲ نفر از پزشکان استان قم در راستای درمان بیماران به کرونا مبتلا شدند که متأسفانه دکتر جوهری از پزشکان متخصص استان در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به برخی دلایل تعطیلی مطب‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال اظهار داشت: برخی از مطب‌ها به دلیل اینکه خدمات غیر اورژانسی به بیماران ارائه می‌دادند به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی قم تعطیل شدند و در این مدت نیز برخی از مطب‌ها به دلیل آنکه پزشکان دچار بیماری شده بودند تعطیل بود و عده از پزشکان نیز به دلیل اینکه در بیمارستانها فعالیت خود را ادامه می‌دادند مبادرت به تعطیلی مطب خود کردند.

عادلی افزود: تعداد از پزشکان نیز به جای آنکه در این شرایط بحرانی همانند سایر همکاران به درمان بیماران بپردازند، مطب‌های خود را بدون دلیل تعطیل کردند که البته تعداد این پزشکان کمتر از ۲۰ نفر بوده که به مراجع قانونی گزارش عملکرد آنان ارسال شده است.

وی در خصوص آمار قصور پزشکی در استان قم اظهار داشت: در نظام پزشکی نهادهایی همچون شورای حل اختلاف، هیأت تجدید نظر، هیأت بدوی و دادستانی انتظامی مستقر هستند که پیوسته در حال رسیدگی به تخلفات گزارش شده پزشکان می‌باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم عنوان کرد: عمده تخلفات پزشکی در هیأت حل اختلاف، حل و فصل می‌شود و شاکیان به واسطه مداخله پیشکسوتان جامعه پزشکی و برخی نهادها از جمله کارشناسان دادگستری از شکایت خود صرفه نظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۶۱ پرونده به شورای حل اختلاف استان قم ارجاع شده است افزود: از این تعداد بررسی ۳۱ پرونده در شورای حل اختلاف خاتمه یافته و تعداد ۳۰ پرونده نیز همچنان در حال رسیدگی است.

عادلی ابراز داشت: تعداد ۵۰ پرونده نیز در دادسرای انتظامی مطرح شده که از این تعداد به ۱۷ پرونده رسیدگی شده و ۳۳ شکایت دیگر نیز در حال رسیدگی می‌باشد.

وی عنوان کرد: به پرونده‌های فوتی سریع‌تر رسیدگی می‌شود و سایر پرونده‌های همانند دندانپزشکی و غیره ممکن است کمی زمان بر باشد اما در مجموع آمار شکایت از پزشکان کاهش داشته است.

وی بر رعایت اصول حرفه‌ای از سوی پزشکان در مطب تاکید کرد و گفت: نظارت بر فعالیت‌های پزشکان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که در این راستا نظارت‌های پیوسته‌ای صورت می‌گیرد و پزشکان می‌بایست اصول حرفه‌ای را رعایت کنند و اینکه همزمان چند بیمار در داخل مطب ویزیت می‌شوند کار غیر اخلاقی است که تعداد زیادی از همکاران این موضوع را رعایت نمی‌کنند و گزارش‌هایی در این خصوص دریافت شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم ادامه داد: شهروندان برای گزارش تخلفات می‌توانند با سازمان نظام پزشکی تماس بگیرند اما اگر شکایات شخصی نسبت به پرونده‌ای داشته باشند می‌بایست حضوری مراجعه داشته باشند تا پس از تشکیل پرونده روند دادرسی انجام شود.

وی با تبریک روز پزشک اظهار داشت: مراسم روز پزشک امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار و از شبکه سیمای نور قم پخش می‌شود که در این برنامه از تلاش‌های کادر پزشکی قم قدردانی خواهد شد.

[ad_2]