×
×

آمریکا با معامله قرن به دنبال پایمال کردن حق مظلومان فلسطین است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 18273
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار اعضای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، نخستین گام در تحقیقات فقهی را بهره‌مندی از شخص فقیه دانست و افزود: با تحقیقات بیشتر در فقه می‌توان نتیجه بهتری را کسب کرد. وی با بیان اینکه شیعه وارث فقه با منبع غنی است‌، […]

    آمریکا با معامله قرن به دنبال پایمال کردن حق مظلومان فلسطین است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار اعضای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، نخستین گام در تحقیقات فقهی را بهره‌مندی از شخص فقیه دانست و افزود: با تحقیقات بیشتر در فقه می‌توان نتیجه بهتری را کسب کرد.

    وی با بیان اینکه شیعه وارث فقه با منبع غنی است‌، افزود: هیچ فقهی همانند شیعه با این گستردگی منبع همراه نیست و در زمینه فقه به آیات قرآن و احادیث توجه شده است که باید با دقت و توجه بالا در زمینه موضوعات فقهی فعالیت کرد.

    استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز در کتابشان به هشت نوع جهاد اشاره کرده‌اند، افزود: جهاد در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    وی اظهار داشت: در صورتی که کفار بر کشوری اسلامی مسلط شوند و مال آنها را غصب کنند واجب است که سکوت نکنیم و در برابر آنها بایستیم زیرا در غیر این صورت مرتکب عملی حرام شده‌ایم.

    آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش مهم فقهای شیعه در خدمت رسانی به شیعان افزود: باید در خدمت رسانی از هوا و هوس دوری کرد.

    وی اظهار داشت: در اسلام همه احکام مربوطه با توجه به وقت و زمان و همچنین سن و سال با ماه قمری سنجیده می‌شود و از حساسیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که برای مثال با اشتباه در رؤیت هلال ماه مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

    این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در زمینه رؤیت هلال ماه گرفتاری‌های بسیاری برای مردم به وجود آمده و بحث‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که لازم است با بهره‌گیری از فقه به همه آنها پاسخ داد.

    وی فعالیت در زمینه فقه را امری مهم دانست و افزود: در زمینه فقه نباید پراکنده فعالیت کرد بلکه باید با بهره‌گیری از ساختاری منسجم فعالیت داشت.

    آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مسلمانان باید در برابر دشمنان بیدار و هوشیار باشند و مانع از اقدامات شوم آنها شوند.

    وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند به مقابله با ملت‌های اسلامی بپردازد، افزود: متأسفانه ملت بحرین شیعه هستند ولی حکومت این کشور به آن‌ها ظلم می‌کند و با شیعیان دشمنی می‌کند.

    مرجع تقلید شیعیان افزود: آمریکا با معامله قرن تلاش می‌کند حق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.