عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موشک‌های سپاه در راستای دفاع از حقوق بشر ملت‌های مظلوم و محرومی است که هرلحظه حیات و زندگی آن‌ها در برابر موشک‌های چپاول‌گر و غارت‌گر آمریکایی تهدید می‌شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله عباس کعبی در همایش تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان که با موضوع واکاوی و بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی و راهکار مقابله با آن در سالن همایش‌های اصناف قم برگزار شد، با اشاره به پوشالی بودن شعارهای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: هیچ کشوری در قرن معاصر به‌اندازه آمریکا مرتکب نقض حقوق بشر نشده است.

وی با اشاره به نقض‌های متعدد حقوق‌بشر توسط آمریکا تأکید کرد: باید چرخه ارائه نقض حقوق‌بشر توسط آمریکا تغییر کند و کشورهای دیگر مدام گزارش‌های نقض حقوق بشر توسط آمریکا را گزارش دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه امروز حقوق‌دانان آمریکایی نیز به نقض حقوق بشر توسط آمریکا معترف‌اند، گفت: خروج آمریکا از معاهده پاریس گویای ویژگی منفعت‌طلبانه و قلدر‌مآبانه آمریکا است. آمریکا حتی کمترین پایبندی را نیز به حقوق بشر ندارد و این آمریکایی‌ها که سردمدار جاهلیت نوین در عصر معاصر هستند از مردم جاهلیت قبل از اسلام نیز در عرصه نقض حقوق بشر بدتر عمل کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: بنیاد حقوق بشر معاصر بر پایه الحاد و بی‌دینی نهادینه‌شده و این بی‌خدایی خود پایه‌ای شده است تا براساس آن فلسفه بشریت را به ورطه نابودی بکشد.

وی با انتقاد از معاهده حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد: بزرگ‌ترین حقی که در این معاهده از انسان گرفته‌شده است، حق دین‌مداری و شناخت معارف و تعالیم الهی است که انسان را تبدیل به یک حیوان پیشرفته کرده است.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: جنگ بین فقر و غنی یک واقعیتی است که حاصل حقوق بشر امروزی است که در آن حقوق افراد ضعیف پایمال می‌شود و مسابقه تجمل و زر و زور در آن جولان می‌دهد.

وی بابیان اینکه اندیشکده‌های جهانی امروز در راستای حقوق‌بشر متداول آمریکایی قدم برمی‌دارند گفت: بخش اعظمی از ثروت‌های دنیا در اختیار ۱۳ خانواده صهیونیست است و اندیشکده‌های جهان نیز طبق منویات آن‌ها برنامه‌ریزی و نظریه‌پردازی می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان ویژگی‌های صراط مستقیم در اسلام گفت: بنیاد حقوق بشر در اسلام بر پایه توحید، عدل و کرامت انسانی، عشق به خانواده، احترام به شخصیت و عزت انسان و تمامی ویژگی‌های فطری انسان است.

وی با اشاره به تأثیر بازدارندگی موشک‌های سپاه پاسداران گفت: موشک‌های سپاه در راستای دفاع از حقوق بشر ملت‌های مظلوم و محرومی است که هر لحظه حیات و زندگی آن‌ها در برابر موشک‌های چپاول‌گر و غارت‌گر آمریکایی تهدید می‌شود. حقوق بشر آمریکایی یعنی حقوق کارترهای آمریکایی و جلب منافع شخصی آن‌ها که حمایت از نظام مرتجع سعودی و رژیم صهیونیستی نشانگر همین پوشالی‌بودن حقوق‌بشر آمریکایی است.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اعلامیه حقوق بشر اسلامی تأکید کرد: ما پای اعلامیه حقوق بشری که ابتدا در قاهره نوشته شد و بعدازآن نیز در تهران و قم در سال ۱۹۹۲ تصویب شد ایستاده‌ایم و به آن اعتقاد داریم که جا دارد این رساله و معاهده در بین کشورهای اسلامی اجرایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف آمریکا از ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری ابراز کرد: هدف اصلی آمریکا از ایجاد داعش بدنام کردن اسلام و خشن جلوه‌دادن چهره اسلام است تا مانع از موج اسلام‌گرایی کشورهای غربی شود که نتیجه عکس خواهد داد.

وی شکست مذاکرات برجام را موردتوجه قرار داد و گفت: بعد از برجام که مربوط به مباحث هسته‌ای بود، آمریکائیان درصدد این هستند که برجام ۲ و ۳ را نیز در کشور پیاده کنند که مربوط به مسائل حقوق بشری است و باید آگاهانه مسائل را رصد کرد.