رئیس جامعه المصطفی گفت: طلاب حوزه قم و نجف باید تعاملات علمی خود را گسترش داده و نسبت به سیاست‌های استعماری دشمنان در جهت دوقطبی‌سازی بین حوزه نجف و قم هوشیارانه برخورد کنند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در اختتامیه یازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی با اشاره به توطئه دشمن در جهت دوقطبی کردن حوزه قم و نجف اظهار داشت: طلاب حوزه قم و نجف باید تعاملات علمی خود را گسترش داده و نسبت به سیاست‌های استعماری دشمنان در جهت دوقطبی سازی بین حوزه نجف و قم هوشیارانه برخورد کنند.

وی با اشاره به اهداف جامعه المصطفی در راستای معرفی آرمان‌های انقلاب اسلامی به جهانیان افزود: جامعه المصطفی همیشه بر گفتمان انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام راحل و همچنین اندیشه تمدنی اسلام با رویکردی علمی بر پایه حکمت و درایت به جهانیان تأکید داشته است.

رئیس جامعه المصطفی داشتن نگاه تمدنی و فرامذهبی را برای طلاب و اساتید این مرکز مهم خواند و خاطرنشان کرد: جریان سازی گفتمان و تعامل با همه ادیان و مذاهب با گشاده‌رویی و ذهنی باز از مهم‌ترین اهداف جامعه المصطفی بوده و برای رویارویی با همه مذاهب نظامات آموزشی متعددی برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با تأکید دوباره بر هوشیاری طلاب نسبت به دسیسه‌های دشمنان نسبت به جدایی حوزه نجف و قم بیان کرد: پیروزهای جبهه مقاومت و غلبه بر جریان‌های تکفیری در عراق همه مرهون حضور همیشگی مرجعیت رشید حوزه نجف درصحنه بوده است.

وی با تشکر از مرجعیت نجف و همه نقش‌آفرینان در این پیروزی‌ها گفت: باید طلاب حوزه‌های قم و نجف به ارتقاء کیفیت خروجی‌های علمی برای رسیدن به مرجعیت علمی اهتمام داشته و بدانند باید همیشه پویا در همه صحنه‌ها حاضر باشند.