×
×

آیت‌الله بروجردی مرد خدا و از صالحان بود

  • کد نوشته: 6196
  • استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله بروجردی گفت: اگر ایشان را در یک جمله کوتاه تعریف کنیم باید بگوییم ایشان مرد خدا و از صالحان قطعی جهان بود.

    آیت‌الله بروجردی مرد خدا و از صالحان بود
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان در مراسم پنجاه و هفتمین سالگرد آیت‌الله بروجردی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: پست‌ها و مقام‌های این دنیا ارزش دل‌بستگی ندارند.

    استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) افزود: این پیامبر الهی فردی بود که به بالاترین مراتب عرفان و کمال وجودی رسید که همان رضوان الهی است.

    وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: جایگاه‌ها و مقام‌های دنیوی ارزش دل‌بستگی ندارند چرا که فانی هستند و مدت تصدی‌گری آن موقت و کوتاه‌مدت است.

    انصاریان با اشاره به ویژگی‌های صالحان در آیات قرآن کریم تأکید کرد: یکی از نمونه‌های افراد صالح وجود مبارک حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.

    استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله بروجردی بیان کرد: اگر ایشان را در یک جمله کوتاه تعریف کنیم باید بگوییم این ایشان مرد خدا و از صالحان قطعی جهان بود.

    وی با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه تأکید کرد: اگر در یک مجلسی حرفی از صالحان خدازده شود درهای رحمت الهی بر آن جمع باز می‌شود که آیت‌الله بروجردی یکی از همین صالحان بزرگ روزگار ما بود.

    انصاریان با بیان شخصیت با اخلاص آیت‌الله بروجردی تأکید کرد: امثال این مرجع بزرگوار کمتر پیدا می‌شود که تا این اندازه نسبت به ذخارف دنیوی بی‌میل بوده باشد.

    وی خاطرنشان کرد: او خورشیدی بود که از بروجرد طلوع کرد اما حوزه‌های علمیه، عرفان، معنویت و کشور را از انوار درخشان خود روشن کرد.

    استاد حوزه علمیه با بیان اخلاص بی‌نظیر آن مرجع فقید گفت: او فردی بود که نسبت به جایگاه‌های ظاهری دنیا بی‌میل بود اما از دین و مذهب خود هماره با تمام توان دفاع و پشتیبانی می‌کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.