×
×

آیت‌الله خاتمی: حضور مسئولان در نماز جمعه تعظیم شعائر است/ دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایات آن‌هاست

  • کد نوشته: 20191
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سیاسی شهرکریمه آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران در سخنانی اظهار داشت: امام علی علیه السلام فرمودند بندگان خدا برای خدا حریم نگه دارید؛ با اعمال تان بر مرگ پیشی بگیرید چرا که اعمال شما سرمایه ابدیت شماست از جمله همین نماز […]

    آیت‌الله خاتمی: حضور مسئولان در نماز جمعه تعظیم شعائر است/ دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایات آن‌هاست
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سیاسی شهرکریمه آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران در سخنانی اظهار داشت: امام علی علیه السلام فرمودند بندگان خدا برای خدا حریم نگه دارید؛ با اعمال تان بر مرگ پیشی بگیرید چرا که اعمال شما سرمایه ابدیت شماست از جمله همین نماز جمعه یک عمل به عنوان یک عمل صالح برجسته در پرونده اعمال تا نصف خواهد شد.

    وی با اشاره به سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه تهران عنوان کرد:  قرآن برای نماز جمعه حساب ویژه ای باز کرده است؛ مومنان در برنامه زندگیشان باید نماز جمعه را قرار دهند، نکند در برنامه های روز جمعه هر برنامه‌ای باشد به غیر از نماز جمعه چرا که شما نماز جمعه گره خورده به ایمان شما است.

    امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: خطبه‌ها بخشی از نماز جمعه است و باید به خطبه ها هم بها داده شود، البته وظیفه خطیب نیز این است که دلها را متوجه خدا کند.

    وی با اشاره به وظیفه مومنان در روز جمعه عنوان کرد: همچنین نباید مزاحم برای نماز جمعه ایجاد کرد یعنی همزمان با نماز جمعه هیچ کاری را نباید قرار دهیم.

    خاتمه ادامه داد: نماز جمعه سرمایه و ظرفیت ارزشمندی برای نظام اسلامی است که فراجناحی و فرا حزب و باند عمل می‌کند بنابراین باید رهنمود‌های ولایت رهنمودهای ولایت را در آن تبلیغ کرد.

    وی خطاب به ائمه جمعه خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید مطالعه کرده سخن بگویند و تحلیل‌های جذاب عرضه کنند؛ اینها باید خود را مدیون مردم بدانند مردمی که وقت می‌گذارند، چرا که حضور مردم نوعی امانت است لذا باید امانت‌دار شایسته وقت مردم باشند.

    خاتمه تصریح کرد: همچنین ستاد های نماز برای اینکه نماز جمعه باشکوه برگزار شود زحمات زیادی می‌کشند لذا باید تلاش کنند محل مناسب سرمایش و گرمایش صحیح و مطلوب و فضای معطر و تکریم نمازگزاران در دستور کارشان باشد.

    وی افزود: جنگ در هشت سال دفاع مقدس با همین نماز جمعه ها مدیریت شد، در عرصه سیاسی انتخابات و موارد دیگر نیز این نماز جمعه‌ها نقش داشت. در عرصه حوادثی که پیش می‌آمد مانند کمک به حادثه دیدگان زلزله سیل و مواردی اینگونه نمازجمعه کمک می کرد بنابراین تقویت نماز جمعه تقویت یک سرمایه است.

    وی در خصوص رسانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: رسانه های دیداری شنیداری فضای مجازی به نماز جمعه کمک کنند، خوشحال نباشند از اینکه مثلاً نمازجمعه خلوت شده است تخریب نماز جمعه سرمایه سوزی است.

    خامی اضافه کرد: خوشبختانه صدا و سیما در میدان است لذا انتظار می‌رود تلاش بیشتری کنند و برنامه های بهتری برای تشویق مردم به نماز جمعه بگذارند.

    امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان کشور گفت: مسئولان نظام در سراسر کشور به ویژه در نماز جمعه تهران باید به این نکته توجه داشته باشند که حضورشان در نماز جمعه تعظیم شعائر است؛ همچنین به نفع خودشان است چرا که این از جلوه های مردمی بودن آنها است.

    وی ادامه داد: مردم مسئول اگر بخواهد مردمی باشد یکی از راه‌های آن حضور در نماز جمعه است؛ چه گره هایی با حضور در نمازجمعه حل می شود.

    وی با اشاره به مناسبت‌‌های هفته آینده بیان کرد: در عملیات مرصاد ۸۰ درصد منافقین از بین رفتند، پیروزی در این عملیات بزرگترین شکست برای آمریکا، رژیم صهیونیستی، صدام و منافقین بود؛ منافقین همان داعش‌های اول انقلاب هستند.

    خاتمی افزود: آنچه در رابطه با داعش شنیدید تجسم یافته است همان منافقین است، ۱۷ هزار نفر با ترور این جنایتکاران (منافقین) به شهادت رسیدند، لذا اینها ترورهای بسیار وحشیانه‌ای داشتند.

    امام جمعه موقت تهران همچنین اظهار داشت: اکنون داعش ذلیل و ذلیل تر می‌شود و نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است که به فضل خدا ذلیل هستند و هر روز نیز ذلیل‌تر خواهند شد.

    وی با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله مشکینی خاطرنشان کرد: ایشان عالمی انقلابی بودند که عمرشان را با ولایت فقیه گذراندند؛ او هم با امام بود و هم با مقام معظم رهبری گذارند، وی عالم و استاد برجسته اخلاق و یکپارچه، غیرت دین بود.

    خاتمه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو خاطرنشان‌کرد: دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر و استعمارگر است.

    وی با اشاره به موارد ۳۷ بندی جنایات و کیفرخواست دولت استعمارگر انگلیس، گفت:  انگلیسی ها بشنوند که چرا مردم ایران یکپارچه از این روباه مکار استعمارگر نفرت دارند؟ در تکه پاره کردن ایران و تجزیه ایران و غارت کشور دولت سیاه انگلیس در خط مقدم است.

    خطیب جمعه تهران همچنین عنوان کرد: در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول نیز ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنگی مردند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر کشته شدند که انگلیس جنایتکار خط مقدم این جنایت بود.

    وی با اشاره به دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه انگلیس علیه ملت ما، گفت: از جمله این دخالت‌ها می‌توان به به انحراف کشیدن انقلاب مشروطیت و اعدام مجتهد بزرگ شیخ فضل الله نوری، روی کار آوردن رضاخان قلدر و پسر خبیثش و همچنین آموزش‌های ساواک جنایتکار و پشتیبانی از آنها که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مبارزان شد اشاره کرد.

    وی ایجاد و حمایت فقه ضاله بهائیت و ترویج مواد مخدر در ایران از دوره صفویه، توطئه مدام علیه انقلاب اسلامی و کمک به صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همکاری با آمریکا در تحریم‌های مکرر ایران و تلاش در جهت همراه کردن دیگر کشورها با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و همچنین حمایت بی‌پرده و مستمر از اشخاص و گروه‌های علیه جمهوری اسلامی و حمایت از فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ را از جمله دیگر دخالت‌های وحشیانه و سرکوبگرانه انگلیس خواند و گفت: این است رمز تنفر مردم از روباه مکار یعنی دولت انگلیس.

    وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود تصریح کرد: طی چند هفته گذشته حدود ۷ اظهار و اقدام انقلابی در کشور داشتیم لذا باید این اظهارات و اقدامات انقلابی را تشویق کنیم تا همگان بدانند که ما قدردان اقدامات انقلابی هستیم.

    خاتمی افزود: هیچ گاه شیرینی برخوردی که مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن با ایشان در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا داشتند، از کاممان نرفته و نخواهد رفت.

    امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خوشبختانه این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت‌ناپذیری از ایران مخابره شد؛ این پیام که ما حاضر نیستیم زیر بار زور برویم و در برابر قلدری تسلیم نمی‌شویم و به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی نشینیم، پیام انقلاب اسلامی است که این پیام‌ها جنس دیگر هیهات من ذله است.

    وی با بیان اینکه اقدام علیه تجاوز پهپاد متجاوز آمریکایی نماد اقتدار انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است،‌گفت: توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریای را زیر پا گذاشت و قدرتمندانه نیروهای ما آن را توقیف کردند، نشان از اقتدار ما بود. روزی روزگاری انگلیس در کشور ما دولت سرکار می‌آورد و عوض می‌کرد اما امروز به فضل خدا به ذلت اینچنینی افتادند. دیپلمات‌های ما هم حواسشان جمع باشد که اینطور موضع بگیرند و موضع عزت مندانه و شجاعانه اتخاذ کنند.

    وی در ادامه بیان کرد: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) عمل انقلابی بود و آفرین بر این سربازان گمنام انقلابی که هم به وقت عمل و اقدام کردند و آنها را به دستگاه قضا سپردند که این دستگاه محاکمه آن‌ها را صادر کرده است.

    خاتمی با اشاره به اینکه کاهش تعهدات برجامی از اقدامات ستودنی کشور ما است که آفرین دارد، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تعهداتشان را زیر پا گذاشتند و با کمال وقاحت می‌گویند شما برخورد نداشته باشید؛ چرا برخورد نداشته باشیم؟ هم عقل و هم قرآن به ما دستور می‌دهد که برخورد داشته باشیم، برخورد هم این است که مسئولان ما انجام می‌دهند و تاکنون تعهدات برجام را کاهش دادند و خواست ملت ما این است که این راه را ادامه دهند.

    وی با اشاره به اقدام انقلابی نیروی انتظامی با بی حجابی، گفت: بی حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرمِ مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستند.

    خطیب این هفته تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: این روزها خیلی صحبت می‌شود که کار فرهنگی کنید؛ بنده به عنوان یک کارشناس دینی می‌گویم باید کار فرهنگی و اجرایی با هم باشد، از کسانی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند تقاضا می‌کنم لااقل به این خدمتگزاران خسته نباشید بگویند و با اظهارات نسنجیده خود قانون‌شکنان را جری نکنند.

    خاتمی افزود: امروز دل متدینین از بدحجابی‌ها، شل حجابی‌ها و بی‌حجابی‌های گسترده خون است؛ این متدینین نظام و انقلاب را حفاظت و پایداری کردند و همچنان پاسداری می کنند.

    وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: سخن از تقابل نیست، برخی می‌گویند اینها را در تقابل نیندازید؛ اینگونه نیست سخن از امنیت اخلاقی و روانی این جامعه است، امنیت در سایه رعایت حجاب است.

    خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: درباره با فلسطین باید بگوییم هیئت عالی‌رتبه از فلسطین با مقام معظم رهبری دیدار کردند، صهیونیست‌ها دو چیز را خوش دارند اینکه مسئله فلسطین از یادها برود و همچنین مسئله فلسطین یک مسئله عربی بماند.

    وی افزود: امام راحل با اعلام روز قدس مسئله فلسطین را زنده نگهداشتند و مقام معظم رهبری هم در این دیدار فرمودند جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملا جدی است، جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین با هیچ کشوری در دنیا رودربایستی نخواهد داشت.

    خاتمی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و همه آزادگان عالم، «معامله قرن» را خیانت قرن می‌دانند و در برابر آن ایستاده و مقاومت می‌کنند.

    امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مقام معظم رهبری هفته گذشته به ریاست بنیاد مستضعفان و ریاست کمیته امداد حکم دادند که یک نکته در هر دو حکم بود.

    وی افزود: رهبری در هر دو حکم بر این نکته تاکید داشتند که به فکر تهیدستان باشید،  تهیدستان آنهایی نیستند که گدایی می‌کنند برخی از این گداها پولدارترین هستند؛ در واقع تهدیستان افرادی هستند که نمی توانند به راحتی زندگی خود را اداره کنند.

    خاتمی تصریح کرد: در حکم بنیاد مستضعفان و هم توصیه‌های رهبری اولاً اهتمام به توانمندسازی تهیدستان است به مسئول کمیته امداد تاکید شده که دو محور توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تهیدست و رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان را در دستور کار خود قرار دهند.

    خاتمی گفت: فرمایش‌های رهبری شبیه فرمایش‌های امام (ره) است؛ امام همیشه تعبیر به پابرهنه‌ها می‌کردند و اینکه محرومان را دریابید. در شرایط کنونی و مشکلات معیشتی کمک به تهدیستان عبادت بزرگی است.

    وی در ادامه عنوان کرد: درباره مسئله دردناک نیجریه خبرگزاری‌ها خبر دادند که عالم مجاهد شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبرو است و زندانی ارتش است، فرزندان او را کشتند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند؛ ما اینجا به دولت نیجریه پیغام می‌دهیم همه می‌دانند که این بلایی که سر زکزاکی می آید بلایی است که رژیم عربستان سر او می آورد؛ دولت نیجریه با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه نرود چرا که هم به قعر چاه خواهد رفت.

    امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی خطبه‌های خود خطاب به دولت نیجریه، گفت: حالا که ایران اسلامی آغوش خود را باز کرده و می‌گوید ما آماده هستیم بیمارتان را بپذیریم تا درمانش کنیم به این دعوت خیرخواهانه لبیک بگویید و بدانید اگر هر بلایی سر این رهبر مجاهد مسلمان (شیخ زکزاکی) بیاید شما در خط مقدم این جنایت هستید.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.