[ad_1] آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شهرکریمه با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس گفت: از سال گذشته قرار شد خطیب جمعه روز قدس هم همانند دیگر جمعه‌ها، نوبتی باشد. سال گذشته نوبت یکی دیگر از ائمه جمعه بود، امّا من به امر ایشان خطبه‌ها را خواندم. وی […]

[ad_1]

آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شهرکریمه با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس گفت: از سال گذشته قرار شد خطیب جمعه روز قدس هم همانند دیگر جمعه‌ها، نوبتی باشد. سال گذشته نوبت یکی دیگر از ائمه جمعه بود، امّا من به امر ایشان خطبه‌ها را خواندم.

وی با بیان اینکه امسال نوبت عالم عامل؛ جناب حجّت‌الاسلام والمسلمین صدیقی است، تصریح کرد: بنده در راهپیمایی تهران شرکت می‌کنم و به ایشان اقتدا می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که برخی‌ در فضای مجازی گفته‌اند که چرا سخنران‌های مراسم احیای آستان قدس،‌سیاسی هستند، گفت: اولاً اظهارنظر آزاد است و نمی‌توان دهان‌ها را بست؛ هر کسی سلیقه‌ای را می‌پسندد. ثانیاً سخنرانی بنده آنچنان که عزیزان شرکت‌کننده و بینندگان شبکه یک و شبکه خراسان دیده‌اند، کاملاً معنوی بود.

خاتمی ادامه داد: ثالثاً سیاسی دو معنا دارد؛ یکی به معنای جناحی است که من هم بر این باور هستم که اصولاً منبر و محراب، جای بهره‌برداری‌های جناحی نیست تا چه رسد به تریبون بسیار مقدس آستان قدس. مقصود بزرگان که می‌گویند نباید منبر و محراب را سیاسی کرد، این است و خوشبختانه هیچ یک از سه سخنران آستان قدس، چنین صحبت نکردند.

وی با بیان اینکه البته مقام معظّم رهبری فراجناحی است و تبیین مواضع ایشان، موضع جناحی نیست، اظهار داشت: معنای دوم سیاسی بودن، ورود به عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و مبانی آن است. بنده این ورود را یک تکلیف و وظیفه شرعی می‌دانم و هشدار می‌دهم، کسانی به دنبال تز رضاخانی؛ یعنی جدایی دین از سیاست هستند و می‌خواهند سیاسی بودن به‌معنای مدافع حریم نظام و انقلاب بودن را ضدارزش تلقی کنند.

خاتمی تصریح کرد: باید در برابر این توطئه ایستاد. البته از ضدانقلاب توقعی جز این نیست، ولی حزب‌اللهی‌ها و ارزشی‌ها بیدار باشند تا تحت تأثیر این توطئه قرار نگیرند.

انتهای پیام/

 

[ad_2]