مرجع تقلید شیعیان گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم که به امور اجتماعی مردم رسیدگی کند.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، تجربه و سابقه کاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: تجربه و سابقه کاری شما یک نوع زمینه‌سازی است و همچنین می‌توانید با رهنمودهای علما در این زمینه بیش‌ازپیش موفق‌تر عمل کنید.

وی بابیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دین سروکار دارد، افزود: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید دین بهترین چیزی بوده که از انسان خواسته می‌شود و باید به دنبال آن رفت.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلامی (ص) می‌فرماید اگر بین دین و جان تقابل افتاد هیچ‌چیز را پای دین نگذارید.

وی با اشاره به اینکه تأمین کردن مسائل دینی بسیار سخت است، عنوان کرد: انتظارات از وزارت ارشاد بسیار زیاد است، درعین‌حال هرچه بتوانید در مسائل دینی تلاش کنید، قطعاً ارزش بالایی خواهد داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم که به امور اجتماعی مردم رسیدگی کند.

وی بابیان اینکه موازین شرعی در برخی جشن‌ها و مجالس رعایت نمی‌شود، ابراز کرد: امیدواریم در دوره جدید به این مسئله رسیدگی شود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: همان‌طور که آیت‌الله بروجردی گفته‌اند ما باید علوم بزرگان گذشته را زنده کنیم، که از شما هم این انتظار است تا به این موضوع توجه کنید و چقدر خوب است که بخشی از بودجه‌های دولتی را صرف این کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد باید به حوزه‌های هنری بیشتر رسیدگی کند، تصریح کرد: اگر به حوزه‌های هنری رسیدگی شود قطعاً می‌توانیم این امر را در جامعه بیشتر جا بیندازیم.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور کاستی‌ها را برطرف کند و همگی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و علما قدم برداریم.