×
×

آیت‌الله محقق داماد الگوی علمی و عملی برای طلاب است

  • کد نوشته: 25656
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله رضا استادی در همایش آموزگار فقاهت که ظهر امروز در تالار همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: دین داری مردم ایران اسلامی مقرون سلسله فقهاست. وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی حوزه از بدو تاسیس تا کنون همواره رو به رشد است، تصریح […]

    آیت‌الله محقق داماد الگوی علمی و عملی برای طلاب است
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله رضا استادی در همایش آموزگار فقاهت که ظهر امروز در تالار همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: دین داری مردم ایران اسلامی مقرون سلسله فقهاست.

    وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی حوزه از بدو تاسیس تا کنون همواره رو به رشد است، تصریح کرد: تبیین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری علمای بزرگ در برگزاری چنین همایش‌هایی بسیار دارای اهمیت است.

    رئیس شورای سیاستگذاری همایش آموزگار فقاهت عنوان کرد: باید با معرفی علمای شاخص و بیان ویژگی‌های رفتاری ایشان از آنان در سبک زندگی الگو گرفت که در این راستا می‌توان به شخصیت آیت الله محقق داماد اشاره کرد که سیره علمی و عملی ایشان برای طلاب امروز می‌تواند به عنوان الگویی مناسب مطرح باشد.

    وی با تبیین دلایل تاثیرگذاری علما بین مردم تصریح کرد: علما و طلاب تنها در زبان خدا ترسی را مطرح نمی کردند بلکه در عمل نیز این چنین بودند و همین مساله موجب شده بود سخن آنان در بین مردم نافذ باشد.

    آیت الله استادی ادامه داد: برخی طلاب گمان می‌کنند تحصیل در یک دوره ۱۰ ساله درحوزه آنان را از درس آموزی بی نیاز می‌کند در حالی که طلاب باید همواره به کسب علم و دانش اهتمام داشته باشند و لحظه‌ای از مطالعه و کسب معرفت و فقه و معارف الهی کوتاهی نکنند.

    وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شاخص علما و طلاب علوم دینی پرهیز از مادی گرایی است، بیان کرد: علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ برای گسترش اسلام و مکتب اهل بیت (ع) سختی‌های فراوانی را به جان خریدند و تاپای شهادت رفتند اما در زندگی تقیه نکردند و در وصف هیچ ظالمی سخن به دروغ نگفتند.

    انتهای پیام/۲۲۵۸

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.