مرجع تقلید شیعیان گفت: باید نیازمندان واقعی شناسایی و اموالی در اختیار آن‌ها قرار داد و در عین‌ حال تکریم و احترام افراد تحت پوشش باید مدنظر قرار گیرد و طوری عمل کرد که روزبه‌روز وابستگی افراد به کمیته امداد کمتر شود.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار رئیس کمیته امداد که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به نیازمندان اظهار داشت: رفع نیاز گرفتاران و نیازمندان مسئله‌ای است که در اسلام به آن تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد در زمان تأسیس فعالیت‌های محدودی داشت، افزود: در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت، توسعه و خدمت بهتر این نهاد هستیم که جای بسی خوشحالی است.

مرجع تقلید شیعیان بابیان روایتی از امام علی(ع) تصریح کرد: انسان زمانی که از دنیا می‌رود پرونده اعمالش بسته و مشکلات انسان شروع می‌شود که این مشکل شامل سه استثنا دادن صدقه، داشتن فرزندان صالح و داشتن آثار علمی می‌شود که انسان با این سه عمل می‌تواند پرونده خود را باز بگذارد.

وی انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و توسعه آن را مدنظر قرار داد و گفت: خداوند هیچ عملی را بی‌حکمت انجام نداده و بهترین نمونه آن داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) بوده که دیواری را درست کردند چون گنج زیر آن پنهان بود.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اعمال مخلصانه دارای ثواب دوچندان هستند و انسان باید طوری عمل کند که بعد از مرگ هم بتواند از آن بهره ببرد و از خیرات آن استفاده کند

وی بابیان اینکه باید مسائل فرهنگی در جامعه و در بین خانواده‌ها ترویج شود، ابراز کرد: باید برای پیاده‌سازی مسائل فرهنگی تلاش کرد و نباید از آن غافل بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید نیازمندان واقعی شناسایی و اموالی در اختیار آن‌ها قرار داد و درعین‌حال تکریم و احترام افراد تحت پوشش باید مدنظر قرار گیرد و باید طوری عمل کرد که روزبه‌روز وابستگی افراد به کمیته امداد کمتر شود.