[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی به جامعه اظهار کرد: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می دهد.  وی افزود: فقاهت و طبابت از […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی به جامعه اظهار کرد: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می دهد.

 وی افزود: فقاهت و طبابت از علوم مهم و مورد توجه دین و اهل بیت(ع) است، در هر علم و کاری نیت انسان بسیار مهم است و اگر نیت و کار انسان برای خدا باشد علم و کار انسان مفید خواهد بود اما اگر تنها جنبه مادی در نظر گرفته شود ارزش کار بسیار پایین است.

 این مرجع تقلید با بیان این که همه کارها در نظام اسلامی در همه بخش‌ها باید با نیت الهی و توأم با تقوا باشد، بیان کرد: هر چه تقوای انسان بالاتر باشد انسان در نزد پروردگار جایگاه و کرامت بیشتری خواهد داشت.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به برخی توصیه‌های پزشکی در دین مبین اسلام گفت: بر اساس روایات کسی که به کم خوردن عادت داشته باشد سالم‌تر خواهند ماند و قلب انعطاف پذیری خواهد داشت اما اگر کسی پرخوری کند سلامت خود را از دست خواهد داد و دچار قساوت قلب می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر ورزش در دفع امراض ابراز کرد: اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین خواهد رفت، اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود ۵۰ درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می‌یابد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اسلام به همه ابعاد زندگانی انسان توجه دارد و دستورهای مهمی برای سلامت انسان بیان کرده که باید مورد توجه همه اطبا باشد.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: هدف از دیدار با علما و مراجع استفاده از رهنمودهای آنها در راستای گسترش خدمات رسانی به جامعه است.

وی همچنین به بیماری آنفلوانزا اشاره کرد و افزود: در استان قم، در خصوص این بیماری بحران نداشتیم و کنترل‌ها انجام شد که امیدواریم با پیشگیری توسط مردم، از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/۲۲۵۸/خ

[ad_2]