آیت‌الله وحید خراسانی از کسانی که سخنانی را تحریف کرده‌اند انتقاد کرد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین وحید خراسانی امروز در ابتدای در درس خارج فقه خود، ضمن رد شایعاتی که اخیراً علیه وی منتشر شده بود،  گفت: مطالبی که در این درس بیان می‌شود برای علماست و نه برای جهال، تحریف مطالب، موجب لعن خداست. خدا لعنت کند آن کسانی که یحرفون الکلم عن مواضعه، آنچه ما نگفتیم به ما نسبت می‌دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به شایعه مذکور بیان داشت: ما نگفتیم: نبش قبر آن دو(عمر و ابوبکر)، واجب است و جنازه آن‌ها را باید بیرون آورد، بلکه این نتیجه گفته خود صدیق ابوبکر است که گفت: نَحْنُ مَعاشِرَ الْأَنْبِیاءِ لا نُوَرِّثُ ما تَرَکْناهُ صَدَقَه- ما انبیا ارث نمی‌گذاریم و هرچه از ما می‌ماند صدقه است.

این مرجع تقلید در توضیح و بیان سخن مذکور گفت: در مبحث حجیت ظواهر ثابت شده، هر سخنی بر آنچه که مطابق با آن و یا ملازم آشکار با آن است، دلالت دارد و حجت و برهان است، بنابراین نتیجه این گفته صدیق(ابوبکر) در مقابل صدیقه کبری این می‌شود که آن صدقه، حق جمیع مسلمین است و هر مؤمنی از خانه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) مورد این صدقه است و بر دفن آن دو در آنجا حق اعتراض دارد.

آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به بحث‌هایی که در غصب مال است، بیان داشت: اینجا، این سؤال مطرح می‌شود که آیا دفن آن دو در آن مکان به اذن همه مسلمین(از زمان رسول خدا تا قیامت) بود و یا چنین اجازه‌ای نبود؟ بین نفی و اثبات منزله‌ای نیست. چنین اجازه‌ای از همه مسلمین نبود، بنابر این آنان به مقتضای حقشان چنان حقی دارند.