×
×

آیت الله جوادی آملی:شیعه و سنی مأمور به وحدت هستند/هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند

  • کد نوشته: 7669
  • حضرت آ‌یت الله جوادی آملی با بیان این که شیعه و سنی مأمور به وحدت هستند تأکید کرد که هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند.

    آیت الله جوادی آملی:شیعه و سنی مأمور به وحدت هستند/هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند
  • به گزارش شهرکریمه حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در جلسه درس فقه خود، با اشاره به سالروز آغاز حکومت و ولایت وجود مبارک ولی عصر(عج) اظهار داشت: امروز اولین روز حکومت و ولایت وجود مبارک ولی عصر(ارواحنا فداه) است که به پیشگاه آن حضرت تهنیت عرض می‌کنیم و امیدوار خدای سبحان ظهورش را تعجیل بفرماید تا قرآن و عترت را به بهترین وجه به جامعه معرفی کند.

    وی بیان داشت: هم شیعه ها و هم اهل سنت مأمور به وحدت و اتحاد هستند، یک بیان نورانی حضرت امیر دارد که در نهج البلاغه در آن خطبه رسمی ایشان آمده، فرمود این حرفی که من می‌زنم مربوط به تاریخ نیست که از تاریخ گذشته باخبر باشم؛ از عصر آدم تا الآن و از الآن «الی الابد» این حرفی که من می‌زنم مال همه هست که خدا هیچ ملتی را با اختلاف، خیر نداد: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یُعْطِ أَحَداً بِفُرْقَهٍ خَیْراً مِمَّنْ مَضَی وَ لاَ مِمَّنْ بَقِیَ»؛ این را روی تاریخ و علم تاریخ و اینها نمی‌گوید، این را از روی سنت الهی می‌گوید. می‌گوید تا آینده هم همین طور است، هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه دادند: حضرت در آن نامه نوشت بدان در بین امت اسلامی کسی از من بیشتر یا مثل من، نیست که مردم را به وحدت دعوت کند. فرمود: «لَیْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ [النَّاسِ‏] عَلَی جَمَاعَهِ أُمَّهِ مُحَمَّدٍ صَلَّی الله عَلَیه و آلِهِ و سَلَّم وَ أُلْفَتِهَا مِنِّی‏»، از من کسی بیشتر، چون از مهم‌ترین حق خودم گذشت کردم، از مهم‌ترین حق خودم صرف نظر کردم، «مَخَافَهَ أَنْ یَرْتَدَّ النَّاس‏»؛ من از حق مسلّم خودم که حکومت «علی المسلمین» است صرف نظر کردم و این را سنت خدا می‌دانم و به شما از سنت خدا خبر می‌دهم که در آینده هم همین طور است که هیچ امتی از اختلاف خیر نمی‌بیند. این را از روی تاریخ نمی‌گویم.

    حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: فرمایش صاحب جواهر این است که ائمه(علیهم السلام) شیعه را خوب رهبری کردند، این مکتب را حفظ کردند. جمعیت مال آنها، قدرت مال آنها، پول مال آنها و ما را حفظ کردند. مگر ما چند نفر هستیم؟ در این چند نفر هم ارباً اربا شدند؛ شیعه چهار امامی داریم، پنج امامی داریم، شش امامی داریم، هفت امامی داریم. اینها بالاخره همه مخالف با اهل بیت هستند. هم ازدواج اینها با یکدیگر جائز است، هم ازدواج ما با آنها و آنها با ما جائز است. مگر امامت تبعیض‌بردار است؟ فرمایش مرحوم صاحب جواهر این است که آن رهبری سیاسی را ائمه(علیهم السلام) با فتوایشان حفظ کردند که ما شیعه‌ها را حفظ بکنند. حساب قیامت و بگیر و ببند سر جایش محفوظ است. آنکه از بین نرفته است. شما می‌خواهید احکام قیامت را اینجا جاری بکنی؟ این به عهده خود ذات اقدس الهی است. اما ما در دنیا باید با هم زندگی کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.