به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد معروف درس خارج حوزه علمیه شهر قم در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم شهر قم برگزار گردید، با بیان این که علی رغم همه فشارها وظیفه داریم خون های پاک شهدا را محافظت کنیم، گفت: اگر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد معروف درس خارج حوزه علمیه شهر قم در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم شهر قم برگزار گردید، با بیان این که علی رغم همه فشارها وظیفه داریم خون های پاک شهدا را محافظت کنیم، گفت: اگر خدایی نکرده انقلاب اسلامی عارضه ببیند لعنت ابد دامن گیر ما می گردد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده هست، اینچنین نیست که پس از گذشت مدتی این و آن بخندند و مسخره باشد، در حقیقت ما مسؤول هستیم؛ نباید بیراهه برویم و بازی کنیم، علاوه بر این نباید راه را بر کسی ببندیم و کسی را بازی دهیم، تأیید و تکذیب ها نیز نباید بیجا باشد؛ الان خوب ترین دوران امتحان ما هست.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به نا عدالتی های دوران پهلوی به مردم گفت: رضاخان کشف حجاب انجام داد، حسینیه ها را خراب کرد، عمامه های علما را گرفت و روحانیان حق منبر رفتن نداشتند، زمانی برای این که مردم دین را یادشان نرود بعضی با لباس روحانیت در بین مردم راه می رفتند، وضعیت به شکلی بود که رضا خان تمام موقوفات را خرید و متولی ملزم به فروش بود و صدای مردم هم در نمی آمد.

وی دنبال کرد: اگر ذره ای دین عارضه ببیند این چنین نیست که ما را با کفار عادی یک جا بسوزانند لکن وضعیت به شکلی دیگر می باشد، زمانی به دیدار جانبازان قطع نخاع رفتیم و نگاه کردیم که دائما ذکر می گویند، آدم جز خجالت نزد این ها چه دارد؟ شهید و جانباز برای دین به جنگ رفتند، خون زیادی برای این انقلاب داده گردید چه طور باید جواب این خون ها را داد؟

استاد معروف درس خارج حوزه علمیه شهر قم با اهتمام بر این که نباید با اسلام بازی کرد، ابراز داشت: مسؤولان و ما از بالا و پاییین باید صد درصد پاک باشیم و نباید کم بیاوریم، باید به داد فضای سایبری رسید، باید بدانیم در چه فضایی قرار داریم و همه در فراروی امتحان هستیم، وضعیت بانک ها و مشکلات مردم باید حل گردد.

وی با بیان سفارش هایی به اصحاب رسانه و خبرنگاران عنوان نمود: خبرنگاران، روزنامه نگاران و دست به قلم ها بدانند که توان داریم چیزی بنویسیم که خدا هم به قلم و هم به مکتوب ما قسم بخورد؛ به چه سبب این ها را ارزان می فروشند؟ مگر خدا قسم به قلم و کتاب نخورده هست؟ به چه سبب مقاله ای ننویسیم که خدا بپذیرد، مگر جهنم هست که اشخاص به یکدیگر بدگویی کنند؛ آثار جهنم همین هست منتهی در قیامت آتش و در دنیا توهین هست، خطری بود و عواقب آن رضاخان گردید  و اگر راه غلط را برویم رضاخان دیگری در راه هست.

استاد درس خارج حوزه علمیه شهر قم در بخش دیگر اظهارات خود با بیان این که هرکس با عقیده و ایمان سالم و صالح بنده خدا باشد اهل سعادت هست، گفت: اشخاص متقی تابع امتحانات الهی می باشند و در دنیا می مثل و اگر زمان قطعی نبود حاضر نمی گردیدند یک لحظه در دنیا بمانند.

مفسر معروف قرآن کریم با بیان این که فهمیدن دعاها نیازمند کوشش مخصوص آدم هست، گفت: آدم با فوت از دنیای با این وضعیت به سوی بهشت می رود، به چه سبب باید به شکلی زندگی کرد که دنیا به سمت نادرستی پیش رود؟ به چه سبب تمدن ما در تدین ما نباشد؟

وی دنبال کرد: به چه سبب جامعه نباید مثل بهشت باشد؟ تمنای فوت بدان مفهوم که آدم بخواهد خلاف خواسته الهی و بدون امتحان برود درست نیست و ممکن نیست، آدم باید امتحان دهد و وقتی که عزم الهی تعلق گرفت برود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که فوت شربتی هست که آدم می نوشد و عصاره میوه زندگی هست، ابراز داشت: اگر کسی در مدت زندگی طیب و طاهر عمل کرد فوت بر او گوارا می باشد اما اگر اینچنین نبود فوت دشواری خواهد داشت؛ طبق روایات هیچ لذتی برای مؤمن به اندازه لذت مردن نیست.

مرجع: خبرگزاری رسا