خبرگزاری فارس: استاد معروف حوزه علمیه شهر قم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ایام فاطمیه نباید منحصرا به اشک و گریه بگذرد، لکن باید خطبه فدکیه حضرت درسی شده و در حوزه‌ها تعلیم گردد. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار […]

خبرگزاری فارس: استاد معروف حوزه علمیه شهر قم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ایام فاطمیه نباید منحصرا به اشک و گریه بگذرد، لکن باید خطبه فدکیه حضرت درسی شده و در حوزه‌ها تعلیم گردد.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بهمراه جمعی از معاونین، مسئولان ستادی و مسئولان استانی این مرکز اظهار کرد: عزیزانی که در مرکز خدمات حوزه فعالیت می‌کنند، این توفیق را دارند که جامع دو عمل از اعمال فرشتگان باشند؛ یعنی هم خود عالم باشند و هم به علما خدمت کنند.

وی دنبال کرد: اسم یک عده از فرشتگان در کنار اسم عالمان دین مذکور هست؛ «شهد الله أنه لا إله إلا هو والملائکه وأولو العلم» و در مورد شرف عالمان دین همین بس که اسم آن‌ها با اسم ملائکه در قرآن کریم همراه گردیده هست که قسمتی از این فیض نصیب شما نیز هست.

استاد حوزه علمیه شهر قم افزود: از سوی دیگر فرشتگانی می باشند که به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی خدمات می‌دهند مثل اینکه بال‌های خود را در مسیر گذر آن‌ها پهن می‌کنند، این روایت را زنده یاد کلینی ذکر می‌کند که «إن الملائکه لتضعوا أجنحت‌ها تحت اقدام طلاب العلوم» و شما بزرگواران این توفیق را دارا می‌باشید که شما نیز به علما و طلاب خدمات عرضه کنید.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از اظهارات خود با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علی‌ها اقرار داشت: هرگز از علم فاصله نگیرید، تا نفس می‌کشید درس و بحث را ادامه دهید، «فاطمیه» نباید منحصرا به اشک و گریه بگذرد لکن باید خطبه فدکیه حضرت درسی گردد و در حوزه‌ها تعلیم گردد بویژه در جامعه الزهرا، منافاتی ندارد که هم گریه کنیم و هم باسواد شویم! گرامیداشت فاطمیه به این هست که منطق آن حضرت زنده و محافظت گردد.