خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید به طور مستمر میان خود و خدای خود حسابرسی داشته و مواظب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم. به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه […]

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید به طور مستمر میان خود و خدای خود حسابرسی داشته و مواظب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، گفت: ما باید بدانیم که خود، بیشتر از دیگران در فراروی خطریم، شیطان خصومت هست که به طور مستمر در کمین ماست و لحظه‌ای از ما غافل نمی‌شود بنابراین باید توجه دارا باشیم که بصیرت به آسانی به دست نمی‌آید.

وی دنبال کرد: دین به ما گفته که در مقابل دشمن به طور مستمر آماده و هوشیار باشید؛ ما یک دشمن بیرونی داریم و یک دشمن درونی، در مقابل دشمن بیرون اسلحه آدم «آهن» هست که قرآن فرمود: «وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ» و در مقابل دشمن درون به جنگ افزار «آه» احتیاج داریم، همان گونه که در دعای کمیل می‌خوانیم «سِلاحُهُ الْبُکاءُ».

این استاد حوزه علمیه شهر قم افزود: اگر این «آه» نباشد از آن «آهن» نیز کاری ساخته نیست، بنابراین بصیرت بدون «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» به دست نمی‌آید.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: ما نیز حالا بیشتر از هر زمان دیگری به «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» و خودسازی نیازمندیم، باید به طور مستمر میان خود و خدای خود حسابرسی دارا باشیم، مواظب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح نمود: خداوند در اواخر سوره مبارکه بقره یک مساله با اهمیت بصیرتی را مطرح فرموده و آن این هست که آدم به ابزار کار خیر، موقعیت انسانی خود را تثبیت می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی زیادی از روایات را برای ما تفسیر کرد! مثل این روایت که در یکی از جنگ‌ها شخصی به حضرت امیر بر علیه السلام عرض کرد کاش برادر من نیز در این جبهه حاضر بود و فیض جهاد نصیب او نیز می‌شد، حضرت فرمود: آیا در مسیر فکری ما و قبول کننده ماست؟ آن شخص عرض کرد بله! حضرت فرمود: اونیز در تمام ثواب‌های ما شریک هست.

در اوائل این دیدار حجت‌الاسلام حاج‌صادقی گزارشی از طرح بصیرت افزایی و افزایش عمق دینی و معرفتی نیرو‌های سپاه و خانواده‌های وی عرضه کرد.