×
×

آیت الله مکارم شیرازی: فرهنگ مذهبی مظلوم است؛ آسیب آن را هم شاهد هستیم

  • کد نوشته: 13446
  • – خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم شهر قم، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: طبق این حدیث، آنچه ارزش دارد کیفیت عمل بوده و […]

    آیت الله مکارم شیرازی: فرهنگ مذهبی مظلوم است؛ آسیب آن را هم شاهد هستیم
  • – خبر ها استانها –

    به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم شهر قم، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: طبق این حدیث، آنچه ارزش دارد کیفیت عمل بوده و باید کار آدم با خلوص همراه باشد.

    آیت‌الله مکارم شیرازی با اهتمام بر خالص کردن نیت ابراز کرد: بعضی به سیرو سلوک عرفانی می‌پردازند که به طور مثال چشم برزخی پیدا نمایند اما سیروسلوکی خوب هست که منحصرا برای رضای خدا باشد و اینکه برای رسیدن به مقام های عرفانی باشد دیگر سیرو سلوک نیست.

    آیت‌الله مکارم شیرازی: برای شناسایی و تربیت فرهیختگان حوزوی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیردآیت الله مکارم شیرازی: گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه‌های علمیه کوشش می‌کنندآیت الله مکارم شیرازی: بسیجیان در راستای برطرف مشکلات اقتصادی و فرهنگی اهتمام دارا باشند

    وی در ادامه با اشاره به نیازهای روز گفت: یکی از مسائلی که در شرایط فعلی مظلوم واقع شده مسائل فرهنگی هست، ما می‌گوییم جمهوری اسلامی که اسلام در ذیل آن هست، باید اسلام را در این نظام اسلامی پیاده نماییم و باید دانست مسائل فرهنگی در مسائل معیشتی نیز تاثیرگذار هست.

    استاد معروف حوزه علمیه شهر قم با اهتمام بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ دینی عنوان نمود: اگر فرهنگ دینی و اسلامی زنده باشد مسئله های اقتصادی و قضایی نیز حل می‌شود، زیادی از پرونده‌های قضایی ذی ربط به بی‌بندوباری‌های عجیب هست.

    آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مظلوم واقع‌شدن فرهنگ مذهبی در کشور گفت: این فرهنگ کارش به‌جایی دست یافته که به مردم می‌گویند کتاب بخوانید درحالی‌که نرخ کتاب آن‌قدر بالا رفته که مگر می‌شود کتاب خرید؟یک مفاتیح که نرخ آن ۱۰۰ هزار تومان شده چگونه مردم توان خرید آن را دارا باشند.

    وی افزود: فرهنگ مذهبی مظلوم هست و آسیب آن را هم می‌بینیم، بی‌تقوایی‌ها علت این‌همه قاچاق کالا، سرقت و سوءاستفاده‌ها شده هست، درنتیجه ارزش به فرهنگ مذهبی را باید لازم و واجب بدانیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.