[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در بقیع، آیین خطبه خوانی و شکرگزاری خدمات آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ماه مبارک رمضان قبل از ظهر پنج‌شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. در این مراسم معنوی آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در بقیع، آیین خطبه خوانی و شکرگزاری خدمات آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ماه مبارک رمضان قبل از ظهر پنج‌شنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم معنوی آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و معاونان این آستان و جمعی از مدیران ارشد استانی در قم و خادمان بارگاه کریمه اهل بیت (ع) حضور داشتند.

آیین خطبه خوانی در حرم حضرت معصومه (س) با قرائت آیاتی از کلام الله مجید از سوی یکی از قاریان قرآن کریم آغاز به کار کرد.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این مراسم با اشاره به اینکه خادمان اهل بیت (ع) نامشان در دفتر الهی به ثبت رسیده است، بیان کرد: خدمت یک رسالت الهی است و تشریفات خاصی را برنمی‌تابد.

سپس حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) در طی گزارشی از اقدامات انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س) سخن گفت.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی ترتیل خوانی در ایام ماه مبارک رمضان از مهم ترین برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) بود، گفت: این مراسم معنوی هر روز در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ادامه این مراسم محسن صادقی، یحیی خاذنی و امرالله عرب‌زاده به عنوان پیرغلامان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مورد تجلیل قرار گرفتند.

روضه ائمه بقیع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با نوای خاص حاج عباس حیدرزاده معنویت این مراسم معنوی را دوچندان کرد.

پایان این مراسم نیز خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) با پس از ادای احترام به زیارت مضجع شریف بانوی کرامت شتافتند و در طی مراسمی معنوی گلدان‌های ضریح مطهر تعویض شد.

[ad_2]