آیت الله میرباقری با بیان این که سختی راه دلیل بر عدم حقانیت آن نیست، ابتلای معصومان و امت را مقدمه ای برای خیرات بزرگ دانست.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امشب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از مشهد مقدس و شبکه سوم سیما پخش شد، با تسلیت ایام عزاداری پایان صفر، بر ضرورت شناخت بیشتر مسلمین نسبت به پیامبر اسلام تأکید کرد و گفت: متأسفانه در توجه به مقامات وجود مبارک پیامبر اسلام کم توجهی می شود.

وی افزود: پیامبر اسلام وقتی در عالم قدم گذاشتند دو حقیقت کتاب الهی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) را با خود آوردند، اگر پیامبر نبودند قرآن و هیچکدام از اهل بیت(ع) به دنیا نمی آمدند، پیامبر هجرت به آخرت کردند اما این دو امانت و حقیقت را برای انسان ها به یادگار گذاشتند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که پیامبر اسلام همواره نگران امت خود بودند، اظهار داشت: سرنوشت امت اسلام همواره دغدغه رسول اکرم(ص) بوده است که خداوند مقام شفاعت عظیم را به حضرت عطا کردند.

وی ادامه داد: قبض و بسط های در مسیر هدایت توهمی در دیگران ایجاد کرد که  پیامبر اسلام مورد غضب الهی قرار گرفتند اما خداوند در سوره ضحی این توهم را رد می کند، برخی نیز تصور می کردند که سختی های بسیار در مسیر امت نشان از غضب الهی دارد که نادرست است.

آیت الله میرباقری با بیان این که گاهی سختی های راه سبب می شود که افراد تصور کنند که مسیر حق نیست، ابراز داشت: سختی راه دلیل بر عدم حقانیت راه نیست، سختی های همراه با بعثت انبیا مقدمه رسیدن به مقاماتی است که بدون سختی حاصل نمی شود.

وی عنوان کرد: ابتلای معصومان و امت مقدمه خیرات بزرگ است، این سختی ها معبر رجعت و قیامت است، اگر چشم کسی باز شد فضای نبوت پیامبر اسلام را می بیند اما اگر نگاه انسان به دنیا و شکوفه های آن باشد از رزق حقیقی محروم می شود.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قبال سختی های مسیر حق نعمت های فراوانی به انسان می دهد، در زمان سختی ها انسان باید به فکر خیرات و خوبی ها باشد، اگر اولیای جامعه از نعمت ها با جامعه گفت وگو کنند عبور از سختی ها آسان می شود./