علی جان صادق پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت شبکه آب شرب در شهر قم اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مردم این شهر از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار هستند، منابع تامین آب مردم شهر قم سد کوچری، سد ۱۵ خرداد و چاه‌های علی آباد است و چهار […]

علی جان صادق پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت شبکه آب شرب در شهر قم اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مردم این شهر از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار هستند، منابع تامین آب مردم شهر قم سد کوچری، سد ۱۵ خرداد و چاه‌های علی آباد است و چهار واحد تصفیه خانه آب در شهر قم داریم.

وی ادامه داد: در شهر قم ۳۳ درصد از مشترکین به شبکه فاضلاب متصل هستند و برای اتصال مابقی مشترکین به این شبکه تلاش می‌کنیم، طول شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر قم حدود سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: این شرکت به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات خود است و در این راستا برای توسعه آزمایشگاه‌های شیمیایی، زیستی و بیولوژیکی آب در قم تلاش کرده است.

صادق پور با اشاره به سامانه ارتباط با مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار کرد: شماره ۱۲۱ سامانه ارتباط مردمی این شرکت است و شرکت آب و فاضلاب استان قم خدمات خود را به صورت غیرحضوری از این درگاه ارائه می‌کند، این شرکت از طریق سامانه تله متری می‌تواند تمام تاسیسات خود را رصد و کنترل کند.

وی ادامه داد: یک نیروگاه برقابی بر خط انتقال آب سرشاخه‌های دز به قم احداث شد که اکنون این نیروگاه در حال تولید سه مگاوات برق است، به دنبال توسعه چنین نیروگاه‌هایی هستیم و از سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه برقابی بر روی خط انتقال آب به قم حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: اگر از پساب فاضلاب استفاده شود، امکان توسعه بیشتر بخش‌های صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد و این اقدام می‌تواند به اشتغال در قم کمک کند، با استفاده از آب خاکستری هم در استان امکان توسعه بیشتر فضای سبز در قم وجود دارد.

صادق پور اصلاح الگوی مصرف را سیاست شرکت آب و فاضلاب استان قم دانست و تصریح کرد: در سال جاری کاهش مصرف آب را در استان نسبت به سال گذشته داشتیم.