[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در همایش یاوران وقف که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: وقف در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی یکی از برکات وقف را رشد انسان در عالم برزخ دانست و افزود: احیای وقف زنده کردن یکی از عناصر اصلی تمدنی اسلامی است. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در همایش یاوران وقف که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: وقف در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی یکی از برکات وقف را رشد انسان در عالم برزخ دانست و افزود: احیای وقف زنده کردن یکی از عناصر اصلی تمدنی اسلامی است.

این عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه برکات حاصل از وقف برای سالیان طولانی نصیب اجتماع و به‌ویژه افراد نیازمند می‌شود، تصریح کرد: در زمینه وقف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید راه‌های بسیاری را طی کنند.

وی با بیان اینکه وقف جایگاه مهمی در اندیشه فقهی و  اخلاق اسلامی دارد، اظهار داشت: آثار وقف را می‌توان در موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی در جامعه مشاهده کرد.

آیت الله اعرافی گفت: موقوفات جدید باید در مسیر اجرای سند تحول آموزش‌ و پرورش صرف شود.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق سند تحول آموزش‌ و پرورش با بودجه‌های کنونی دولت قابل تحقق نیست، افزود: باید از منابع موقوفات برای جلوگیری از اجرای برخی اسناد بین‌المللی مانند ۲۰۳۰ استفاده کرد.

مصرف موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: محل مصرف موقوفات در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مصرف موقوفات در مسیر تقویت ایمان، اخلاق و اعتقاد جامعه ارزشمندترین محل برای هزینه کرد موقوفات است، گفت: هرچه نیت واقف خالص و پاکیزه‌تر باشد ارزش افزایی موقوفات بیشتر می‌شود و با الهی‌تر شدن نیت‌ها ارزش وقف مضاعف می‌شود.

آیت الله اعرافی افزود: مصرف موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منشأ اثرات خیری در سطح کشور شود.

وی ادامه داد: در میراث اسلامی و نظام فکری، فقهی و فلسفی اسلام، وقف از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و اثر این میراث ماندگار در خدمات اجتماعی و علمی کاملاً نمایان است.

[ad_2]