شهردار قم گفت: در مراحل تدوین برنامه پنج‌ساله راهبردی و عملیاتی شهرداری قم از نظرات علما، مراجع تقلید و نخبگان علمی و دانشگاهی استفاده شده است. سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز  با اشاره به تصویب برنامه پنجساله راهبردی عملیاتی شهرداری در شورای شهر اظهار کرد: من قبلاً هم تاکید کرده بودم برای اینکه بتوانیم در قم حرکت […]

شهردار قم گفت: در مراحل تدوین برنامه پنج‌ساله راهبردی و عملیاتی شهرداری قم از نظرات علما، مراجع تقلید و نخبگان علمی و دانشگاهی استفاده شده است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز  با اشاره به تصویب برنامه پنجساله راهبردی عملیاتی شهرداری در شورای شهر اظهار کرد: من قبلاً هم تاکید کرده بودم برای اینکه بتوانیم در قم حرکت درستی داشته باشیم نقشه راه نداریم و عزم ویژه ما این بود که بتوانیم برنامه خود را بر مبنای چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر تدوین کنیم.

وی تصریح کرد: قاعدتاً برای تدوین این برنامه باید برنامه‌های بالادستی همچون آمایش و طرح جامع شهر را می‌دیدیم و نظر علما و مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه گرفته می‌شد تا طرحی آماده شود که مورد توجه و اقبال همگان باشد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه حضرات آیات حسینی بوشهری، سعیدی و اعرافی مشارکت و همراهی ویژه‌ای در تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ داشته‌اند، تصریح کرد: مجامع دانشگاهی و علمی شهر نیز با شهرداری برای تدوین برنامه همکاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه پنجساله شهر ظرف ۶ ماه به صورت فشرده تدوین شده است، افزود: این برنامه بالاخره با بررسی‌های دقیق و کارشناسی با ۱۱ هدف، ۳۸ استراتژی و ۱۱۸ سیاست اجرایی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این موارد را اجرایی کنیم ۴۴۹ طرح آماده شده است که پس از بررسی‌های بیشتر به مرور در شورا به تصویب خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در اهداف برنامه قم ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: استراتژی و سیاست‌های اجرایی بنا به نیازها و نظرات شورا قابل تغییر بوده و انعطاف خوبی در برنامه دیده شده است.

شهردار قم با تاکید بر ارزیابی سالانه میزان تحقق شاخص‌های برنامه قم ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این برنامه شاخص‌های مختلفی دیده شده است و از میان آن‌ها پروژه‌های مختلف تعریف خواهد شد و می‌توان از این طریق بودجه عملیاتی را تدوین کرده و مدیریت بر منابع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پنجساله در کشور عموماً در حد ۵۰ درصد به اهداف تبیین شده می‌رسد، گفت: اما در شهرها می‌توانیم تا بیش از ۹۵ درصد به شاخص‌های تدوین شده برسیم و راهکارهای خوبی را در دستور کار داشته باشیم.فارس