×
×

اجرای طرح تجمیع آبیاری در دشت طغرود شهر قم

  • کد نوشته: 8426
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا طلایی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که غروب دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری شهر قم برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان شهر قم اظهار کرد: بار علمی و مدیریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان شهر قم […]

    اجرای طرح تجمیع آبیاری در دشت طغرود شهر قم
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا طلایی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که غروب دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری شهر قم برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان شهر قم اظهار کرد: بار علمی و مدیریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان شهر قم جایگاه بسیار خوبی دارد.

    وی با بیان اینکه در سال های گذشته کشاورزی چالش بنیادی برای استفاده آب در استان شهر قم بود، اضافه کرد: با کارهای صورت گرفته و اصلاح الگوی کشت رخدادهای خوبی افتاد و فرهنگ صرفه جویی آب در بین کشاورزان استان شهر قم تا حدی جا افتاده هست.

    ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان شهر قم دنبال کرد: بیشتر از ۱۱ هزار هکتار شبکه آبیاری نوین طراحی و بالای ۹ هزار هکتار نیز اجرا شده هست که این آمار برای استان شهر قم عدد بسیار خوبی هست.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر استان شهر قم در صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و اجرای شبکه های نوین آبیاری رده هفتم کشور را در مقابل استان های کشور اکتساب کرده هست در حالی که در گذشته همیشه رده سی و دوم را داشتیم.

      به گفته طلایی، شرکت های توانمندی امروز در بحث آب و خاک کار می کنند که در زیادی از استان ها سرآمد شده اند.

    سالیانه ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان در مهندسی آبیاری شهر قم هزینه می گردد

    وی از ارزش ۴۰ میلیارد تومانی استان شهر قم در سال ۹۶ در بخش آب اطلاع داد و اظهار کرد: این تنها اعتبارات بلا عوض دولتی شهر قم بوده هست که با قسمت کشاورز سالی ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان تنها در مهندسی آبیاری استان هزینه می گردد.

    ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان شهر قم اضافه کرد: دشت طغرود در جعفرآباد سال های سال به علت اختلافات مراجع طبیعی هیچ خدمات دولتی دریافت نمی کرد که با تلاش های صورت گرفته طرح تجمیع آبیاری این دشت در سطح هزار هکتاری در روزهای آتی به سرانجام می رسد.

    وی از تصویب نخستین طرح الگوی کشت کشور در اتاق بازرگانی ایران اطلاع داد و اظهار کرد: این طرح بسیار جامع هست که قرار هست در سطح کشور به عنوان الگو قرار بگیرد و استان شهر قم به عنوان استان آزمایشی این طرح را اجرا خواهد کرد.

    درآمد کشاورز نباید کاهش پیدا نماید

    وی به طرح های جدید مد نظر سازمان جهاد کشاورزی استان هم اشاره نمود و اظهار کرد: مجوز پرورش تیلاپیلا که یکی از ماهی های آب شور هست توان دارد در استان شهر قم حجم بسیار خوبی باشد.

    ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان شهر قم دنبال کرد: در پی این هستیم که در قالب ۱۶ حلقه چاه در زمین های قمرود که از بخش کشاورزی خارج خواهند گردید بتوانیم زمینه های پرورش ماهی تیلاپیلا را ایجاد کنیم که سرمایه بسیار خوب و توان تولیدی خوبی خواهد داشت.

    طلایی از ارزش تعلیم در بخش کشاورزی هم حرف زد و تصریح نمود: برای نخستین بار در کشور ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارت استان به تعلیم کارشناسان کشاورزی اختصاص داده شده که امروز این امر در کشور هم اجرایی شده هست.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.