[ad_1] همایون یزدان پناه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه در حوزه عمرانی پروژه های مطالعاتی و پژوهشی متفاوتی در شهرداری قم اجرایی می شود، اظهار کرد: این پروژه ها عموما توسط شهرداری به مجموعه های علمی سفارش شده و طی قراردادی اجرایی می شود. مدیر نوسازی و تحول سازمانی […]

[ad_1]

همایون یزدان پناه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه در حوزه عمرانی پروژه های مطالعاتی و پژوهشی متفاوتی در شهرداری قم اجرایی می شود، اظهار کرد: این پروژه ها عموما توسط شهرداری به مجموعه های علمی سفارش شده و طی قراردادی اجرایی می شود.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم با بیان اینکه در این راستا گروه پژوهش شهرداری قم، قرارداد مطالعات «توسعه روش ریزشمع های خود حفار در مقاوم سازی فونداسیون ها و افزایش ظرفیت باربری پی در خاک‌های دستی و مساله دار» را به امضا رسانده است، افزود: این پژوهش به درخواست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم، با دانشگاه قم منعقد شد.

یزدان پناه با اشاره به اهداف اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: هدف از انجام این پژوهش توسعه روش ریزشمع‌های خودحفار در افزایش ظرفیت باربری فشاری فونداسیونهای مستقر بر خاکهای مساله دار و یا دستی، تدوین ساز و کار نحوه مقاوم سازی سازه‌های تاریخی یا نشست کرده با استفاده از ریزشمع های خودحفار، تهیه نقشه های تیپ جهت اجرای این نوع المان‌های مقاوم ساز، برای ۵ نقطه منتخب از شهر قم، برآورد هزینه اجرای هر یک از نقاط منتخب و تدوین دستورالعمل نحوه اجرا برای هر نقطه به صورت مجزا است.

وی مدت زمان این پژوهش را ۶ ماه دانست و گفت: تنی چند از اساتید دانشگاه قم به عنوان عوامل کلیدی این طرح پژوهشی از نیمه دوم آذرماه ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

[ad_2]