[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در نشست خبری طرح سراسری «پیوند آسمانی» و ترویج ازدواج که در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در سالن کنفرانس آیت‌الله حائری ستاد مرکزی مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به تاریخچه‌ای از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در نشست خبری طرح سراسری «پیوند آسمانی» و ترویج ازدواج که در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در سالن کنفرانس آیت‌الله حائری ستاد مرکزی مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به تاریخچه‌ای از مقابله بعضی ادیان با ازدواج گفت: برخی با جلوگیری از ازدواج به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ادامه داد: مخالفت با حجاب اجباری و بحث‌هایی مانند خیابان انقلاب، با هدف‌های سیاسی تعقیب و دنبال می‌شود؛ یکی از سیاست‌مداران خارجی هم تصریح کرده بود که برای غلبه بر جمهوری اسلامی باید دامن‌ها را کوتاه‌تر کرد و جمهوری اسلامی را ساقط کرد؛ این اشاره‌ای صریح به استفاده از ابزار جنسی برای براندازی نظام اسلامی است.

وی با اذعان به اینکه غریزه جنسی دارای قدرتی قوی برای تأمین خود هست، اظهار داشت: اسلام راه ازدواج را برای ارضای نیازهای انسان گذاشته است؛ خداوند متعال در قرآن کریم علاوه بر اینکه انسان‌ها را به ازدواج ترغیب می‌کند، به زمینه‌سازی برای ازدواج دیگران هم تأکید دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با انتقاد از اینکه برخی حساب و کتاب‌های دنیوی را دلیلی برای ازدواج نکردن مطرح می‌کنند ابراز داشت: مقابله با این نوع تفکر نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ باید زندگی ائمه را برای جوانان بیان کنیم تا از آن الگوبرداری کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به سنت‌های غلط رایج در جامعه گفت: بهترین ازدواج‌ها آسان‌ترین آن‌ها است؛ اکنون بسیاری از دختران به خاطر کمبود در جهیزیه و بسیاری از پسران به خاطر نداشتن خانه و خودرو ازدواج نمی‌کنند که هیچ کدام از این مسائل در دین اشاره نشده است.

وی با بیان آمار ۳۳۰۰ مسجدی که در ایران مبلغانی با بیش از یک سال استقرار دارند گفت: طرح پیوند آسمانی را به این مساجد ابلاغ کرده‌ایم؛ این طرح از امامان جماعات مساجد می‌خواهد که شورایی را برای تسهیل امر ازدواج در شهر یا روستای مورد نظر تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی توضیح داد: اعضای شورایی که در مسجد تشکیل می‌شود، شامل امام جماعت، مسئول بسیج، نماینده هیأت امنای مسجد، نماینده شورای روستا و یک یا دو نفر از معتمدین محل هستند؛ این شورا لیست دختران و پسرانی که در سن ازدواج قرار دارند را می‌نویسند و پس از آن با خانواده‌های آن‌ها صحبت می‌کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: در این طرح هر چند مسجد و شورای مذکور برای ازدواج افراد واسطه می‌شود، اما کمک مالی به کسی صورت نمی‌گیرد؛ مزیت این کمک نکردن آن است که همکاری با این شورا به منزله فقر مالی و مادی و باعث پایین آمدن شأن دو طرف نیست. بنابراین این طرح ویژه افراد فقیر نیست.

وی در اشاره به آماری از فعالیت‌های انجام شده در طرح پیوند آسمانی ابراز داشت: در یک سال و نیمی که از اجرای این طرح می‌گذرد و در ۱۰۵۰ مسجدی که این طرح را اجرا کرده‌اند ۴۸۹۰۰ نفر افراد مستعد ازدواج شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۹۴۸۸ ازدواج اتفاق افتاده است؛ ۱۰۳۳۴ مورد نیز از طلاق جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در بیان آماری جزئی‌تر افزود: ۴۴ هزار سخنرانی راجع به ازدواج، ۵۳ هزار سخنرانی سبک زندگی اسلامی مرتبط با ازدواج، ۴۴ هزار سخنرانی اهمیت و ضرورت ازدواج، ۴۱ هزار جلسه آیین همسرداری و ۵۹ هزار مشاوره خانواده در این طرح در سراسر کشور انجام شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به صرف بودجه‌های کلان برای موارد غیر ضرور انتقاد و تصریح کرد: من خودم اهل ورزش هستم اما اگر هزینه‌هایی که دولت و کارخانه‌ها برای مواردی مانند باشگاه‌ داری هزینه می‌کنند اگر برای ازدواج جوانان مصرف شود تأثیر بهتری در جامعه خواهد داشت. آموزش و پرورش، وزارت کشور و هر جای دیگر که دارای نیروهای بی‌شماری است اگر عزم خود را برای ترغیب لسانی جوانان به ازدواج جزم کند تأثیر بسزایی در حل این مسأله خواهد داشت؛ متأسفانه امر ازدواج را جدی نگرفته‌ایم./۸۳۶/ج


گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید


 

[ad_2]