×
×

اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 14411
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، ابوالفضل جمالی با اشاره به فراخوان عمومی پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح با شعار «حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است» اجرایی می‌شود. وی افزود: با توجه به ایام منتهی به پایان سال و استقبال از سفرهای نوروزی، این اداره در نظر دارد […]

    اجرای طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، ابوالفضل جمالی با اشاره به فراخوان عمومی پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح با شعار «حفاظت از محیط زیست حفاظت از زندگی است» اجرایی می‌شود.

    وی افزود: با توجه به ایام منتهی به پایان سال و استقبال از سفرهای نوروزی، این اداره در نظر دارد همگام با سراسر کشور در راستای پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌های استان و با حضور راهداران و مشارکت عمومی مردم این طرح را اجرایی کند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه زمان اجرای این طرح در سراسر کشور تعیین شده است، گفت: امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نخستین بار تصمیم به اجرای طرح پاکسازی حریم راه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی گرفته است.

    وی ادامه داد: در این طرح ضمن پاکسازی حریم معابر برون شهری آموزش‌های لازم در خصوص پرهیز از ریختن زباله در اطراف جاده‌ها به عموم مردم ارائه خواهد شد.

    جمالی بیان کرد: بر این اساس از صبح روز سه‌شنبه هفته جاری، عملیات پاکسازی حریم جاده‌ها توسط هزاران نفر از مأموران راهداری در سراسر کشور آغاز می‌شود و راهداران قم نیز در این طرح سراسری حضوری فعال خواهند داشت.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با اشاره به آئین شروع این طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جاده هراز عنوان کرد: در استان قم نیز مراسم آغاز طرح پاکسازی حریم جاده‌ها با حضور مأموران راهداری، داوطلبان مردمی و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

    وی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای خودداری از ریختن زباله در حریم راه‌ها است به همین منظور در قالب آموزش‌های جنبی طرح، از عموم هم میهنان خواسته می‌شود زباله‌های حین سفر را داخل کیسه‌های مخصوص داخل خودرو نگهداری کرده و با رسیدن به نزدیک‌ترین مجتمع بین راهی، کیسه زباله را در مخازن ویژه تخلیه کنند.

    جمالی با بیان اینکه پرتاب زباله از خودرو به اطراف جاده‌ها یکی از عادات زشت و گاه خطرناک محسوب می‌شود گفت: این فرهنگ غلط رفتاری علاوه بر آسیب به محیط زیست، یکی از عوامل اختلال در زاویه دید رانندگان دیگر و بروز تصادفات رانندگی هم هست.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.