[ad_1] محمد سعید مولوی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به تولید و اکران برنامه «عید اومده» از سیمای مرکز قم، بیان کرد: این برنامه که چند سالی است در ایام نوروز از سیمای مرکز قم پخش می‌شود، معمولاً از نخستین روز فروردین ماه تا یک روز پیش از آغاز فعالیت مدارس به فعالیت […]

[ad_1]

محمد سعید مولوی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به تولید و اکران برنامه «عید اومده» از سیمای مرکز قم، بیان کرد: این برنامه که چند سالی است در ایام نوروز از سیمای مرکز قم پخش می‌شود، معمولاً از نخستین روز فروردین ماه تا یک روز پیش از آغاز فعالیت مدارس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مدت زمان پخش این برنامه ۱۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این برنامه با آیتم‌های متنوع و با فضای شاد عید در ایام نوروز در سیمای مرکز قم اجرا و به صورت زنده پخش می‌شود.

این تهیه کننده سیمای مرکز قم با اشاره برخی تفاوت‌هایی که این برنامه امسال نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است، گفت: امسال در برخی از آیتم‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود شدیم که یکی از این آیتم‌ها که خیلی برای مردم جذابیت داشت، حضور خانواده‌ها در این برنامه بود.

وی افزود: هرسال از قومیت‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی که ساکن قم هستند، به عنوان مهمان دعوت می‌شدند و با اجرای مسابقات متنوع و بازی با کودکانشان برنامه «عید اومده» جذابیت خاصی پیدا می‌کرد.

مولوی نیا ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی خانواده‌ها این آیتم‌ها حذف و آیتم‌های دیگری جایگزین شده است.

حضور مسئولان استان در برنامه «عید اومده»

وی با بیان اینکه هر سال در آیتم‌های مختلف برنامه «عید اومده» از حضور مسئولان استان قم برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود، گفت: معمولاً در روزهای نخست از استاندار، فرمانده نیروی انتظامی و شهردار و پس از آن از دیگر مسئولان ادارات و نهادهای دولتی مانند آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و… که در ایام نوروز فعال هستند برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود.

تهیه کننده سیمای مرکز قم اضافه کرد: از این مسئولان دعوت می‌شود تا نسبت به مجموعه عملکردشان که در ایام نوروز دارند به مردم گزارش بدهند.

وی با اشاره به حضور یک مهمان ویژه با توجه به موضوع خاصی که هر روز به آن پرداخته می‌شود در این برنامه خبر داد و گفت: مهمان مرتبط با موضوع خاص روز دعوت می‌شود که استقبال خوبی را به دنبال دارد.

مولوی نیا با اشاره به جذابیت‌هایی که در اجرای این برنامه برای مخاطبان وجود دارد، گفت: دعوت از خواننده‌های قمی برای حضور در این برنامه و خواندن قطعاتی کوتاه از دیگر آیتم‌های این برنامه است که به ایجاد فضایی شاد کمک مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه آیتم‌های گزارشی نیز در این برنامه وجود دارد و هرسال از مسافران نوروزی که به قم می‌آمدند گزارشی تهیه می‌شد، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیتم به شیوه دیگری تبدیل شده است که از مردم دعوت کنیم به سفر نروند و از جهادگران در راه مقابله با کرونا گزارش تهیه می‌شود.

تولید کننده سیمای مرکز قم، بیان کرد: باحضور در منزل خانواده شهدا و ایثارگرانی که زاد روز تولدشان از نخستین روز فروردین تا ۱۶ همین ماه است با آیتم تولدتان مبارک، گزارشی تهیه می‌شود که با اهدای دسته گل و کیک تولد این روز را به ایشان تبریک گفته می‌شود.

اجرای نمایش‌های طنز

وی با بیان اینکه آیتم اجرای نمایش زنده در این برنامه داریم، گفت: نمایش‌های طنز انتخاب می‌شود و بازیگران بر اساس موضوعاتی که وجود دارد نمایش طنز اجرا می‌کنند.

مولوی نیا اضافه کرد: یک آیتم که پارسال داشتیم و امسال هم داریم فصل بهاریه خوانی نام دارد که قصیده‌ها و غزل‌هایی که شعرای قدیمی و شعرای کنونی سروده‌اند خوانده می‌شود.

وی با اشاره به عوامل اجرایی این برنامه بیان کرد: مرتضی ترقی به عنوان کارگردان، سید مصصفی الحسینی دستیار تهیه کننده، امیرحسین یاوری و اعظم جباری مجری و سید امین حسینی نیز گزارشگر سید مهدی معنوی و سعید سلطانی و اسلام عبادی تصویر بردار و رسول جانی زاده صدا بردار، مهدی مقیم و اصغر پور دانش بازیگران این مجموعه هستند که تحقیقات و نویسندگی این برنامه را نیز به صورت شخص توسط خودم انجام می‌شود

تولید کننده سیمای مرکز قم ادامه داد: جنس رویکرد برنامه فضای شاد و نوروزی برای خانواده‌ها است و با توجه به اینکه کرونا پیش آمده از اردوهای جهادی طلاب و بسیجیان گزارش تهیه می‌شود و هر روز یک نفر نیز از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مهمان می آیند و توصیه‌های بهداشتی و درمانی برای خانواده‌ها دارند.

وی گفت: همچنین یک مهمان ویژه نیز از گروه‌های جهادی دعوت می‌شود و از آن فضای همدلی برای مردم سخن می‌گوید که هم موجب دلگرمی جهادگران شده و هم موجب آشنایی مردم با این گروه ایثارگر می‌شود.

[ad_2]