به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، شامگاه سه شنبه در آیین عزاداری سوگواره یاس نبوی و همزمان با شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در مهدیه امام خامنه ای مشهد اضافه کرد: اگر در عرض ارادت به امامن اطهار(ع) معرفت می داشتیم، امروز معارف اهل بیت نه فقط […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، شامگاه سه شنبه در آیین عزاداری سوگواره یاس نبوی و همزمان با شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در مهدیه امام خامنه ای مشهد اضافه کرد: اگر در عرض ارادت به امامن اطهار(ع) معرفت می داشتیم، امروز معارف اهل بیت نه فقط در دنیای اسلام لکن در دنیای بشریت فراگیر شده بود.
وی با اشاره به اینکه وابستگی ما به اهل بیت(ع) زیادتر احساسی هست تا معرفتی، اظهار کرد: مسئله مظلومیت حضرت زهرا(س) در هر منطق و بیانی شاید معرفت ما را به ساحت مقدس این بانوی بزرگوار به آنجا نرساند که وجود اقدس مولای متقیان و امامن اطهار(ع) نسبت به آن حضرت داشتند.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: شب شام غریبان حضرت زهرای اطهر(س) مهم ترین نقطه زمانی برای داغ فاطمه(س) هست و برای اینکه سوز و گداز شایسته و در مقام عصمت حضرت قرار گیرد باید حد معرفت و شناخت خود را نسبت به آن حضرت بالا ببریم.

علم الهدی تصریح نمود: همه این فضائل و خصوصیات در مقابل ما یک شخصیت اسطوره ای برای حضرت زهرا(س) ترسیم می کند که ذی ربط به معنویت فوق انسانی وی هست.
وی اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) خواب نگاه کردند که بوزینه ها از هر طرف بر منبر می روند این خواب حضرت را ملتهب و دچار اضطراب نمود که جبرئیل نازل گردید و تعبیر خواب را نمایه ای از سرنوشت اسلام و جامعه مسلمین پس از وجود اقدس پیامبر(ص) گفته بود و اظهار کرد که فرزندان ابوسفیان بر منبر شما مسلط شده و بنی امیه بر جامعه سلطه می یابند.
وی با اشاره به اینکه این تعبیر خواب قویا پیامبر را غمگین کرد و سریعا جبرئیل سوره قدر را بر وی نازل کرد و در مورد ارتباط سوره قدر و حضرت رسول، اضافه کرد: سوره قدر ذی ربط به شب قدر هست، شب استجابت دعا و نزول رحمت و برکات الهی هست که ربط نزول سوره قدر با جریان خواب پیامبر را مشخص می نماید.
امام جمعه مشهد گفته بود: طبق تفسیر امام صادق(ع) مقصود از لیله (شب)، فاطمه و مقصود از ‘قدر’، خدای یگانه هست یعنی فاطمه زهرا(س) شب خداست و شب مقداری که از هزار ماه برتر هست و منظور از هزار ماه همان ۸۲ سال حکومت بنی امیه هست که یعنی فاطمه(س) از هزار ماه حکومت بنی امیه خوب تر هست.
وی اضافه کرد: وجود فاطمه زهرا(س) تمام آثار شوم، انحرافات و مظالم دوران بنی امیه را نابود می کند یعنی با یک شب قدر کل حکومت بنی امیه از بین می رود.
۵۱۳۲/۳۲۲۱