×
×

احمد الحسن فردی عامی و بیسواد است

  • کد نوشته: 7541
  • حجت الاسلام همایون علت رشد و توسعه جریان های انحرافی را حمایت برنامه‌ریزی شده استعمارگران دانست.

    احمد الحسن فردی عامی و بیسواد است
  • به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عبدالقادر همایون در دومین روز از برگزاری همایش آموزشی توجیهی ویژه مبلغان اعزامی اربعین که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به تبیین آسیب های موجود در پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: مدعیان جریان یمانی در حد و شاخصه یک فرقه نیستند؛ فعالیت جریان یمانی با پیشتازی احمد اسماعیل بازگشت تاریخی به حدود ۱۸۰ سال پیش است که در یک حرکت استعماری جریان‌هایی مانند بابیه، ازلیه، قادیانیه و بهائیت شکل گرفت.

    کارشناس فرق و ادیان علت رشد و توسعه جریان های انحرافی را حمایت برنامه‌ریزی شده استعمارگران عنوان کرد و اظهار داشت: در عراق چندین جریان انحرافی همانند مولویه، صوفیه، جندالسماء و غیره وجود دارد؛ اگر امروز می‌بینیم که توجه فرقه‌سازان به جریان یمانی به سرکردگی احمد الحسن زیاد شده است دلایل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد.

    وی به شخصیت‌شناسی و جریان‌شناسی جریان مدعی یمانی پرداخت و عنوان کرد: احمد اسماعیل که بعدها برای اینکه خود را به امام زمان نسبت دهد به احمد الحسن تغییر هویت داد بعد از فروپاشی حکومت بعثی‌ها در عراق اعلام موجودیت کرد؛ در واقع دانشجوی ترک تحصیل کرده رشته عمران در شهر بصره است که دو سالی هم در حوزه علمیه شهید صدر مشغول تحصیل می‌شود و ناگهان بنا به دلایلی مدعی جانشینی امام عصر شده و با دستاویز قراردادن قیام وعده داده شده یکی از زعمای شیعه(یمانی) مدعی می‌شود که یمانی اوست.

    حجت الاسلام همایون با تأکید بر این که احمد الحسن خود را به پنج واسطه فرزند امام زمان و جانشین ایشان معرفی می‌کند بیان کرد: او در ابتدای قیام مدعی ملاقات با امام عصر(عج) درخواب و بیداری بود و الان هم مدعی است که ملاقات با ائمه اطهار(ع) در اراده خود او است.

    کارشناس فرق و ادیان با بیان این که احمد الحسن خود را طبق حدیث وصیت اولین مهدی بعد از امام مهدی(عج) می‌داند ابراز داشت: واقعا چه معنایی می‌تواند داشته باشد فردی که حاضر نیست و در غیبت به سر می‌برد برای امام مهدی(عج) بیعت می‌گیرد.

    وی با تأکید بر این که احمد الحسن یک فرد عامی و بی سواد است که حتی مشکلات معناداری در قرائت و تجوید قرآن کریم دارد، افزود: جریان یمانی شباهت عجیبی با جریان بهائیت دارد و صاحب سازمان و تشکیلات خاص و با شاخه نظامی و تروریستی است.

    حجت الاسلام همایون به شباهت‌های جریان مدعی یمانی به بهائیت اشاره کرد و گفت: این گروه از لحاظ سازمان و تشکیلات، استفاده از نماد مشترک، عدم تسلط به آیات قرآن، قتل علما و بزرگان شیعه، خشونت و ترور، سوء استفاده از آیات و روایات، اعتقاد به وجود ۱۲ مهدی بعد از امام مهدی(ع) و در نهایت حمایت ویژه استعمارگران شباهت عجیبی به یکدیگر دارند.

    کارشناس فرق و ادیان با بیان این که طرفداران احمد اسماعیل از طریق گفت وگوی هدفمند سعی در منحرف کردن شیعیان دارند، اظهار داشت: آنها در اولین مرحله افراد به ویژه طلاب و مبلغان را خلع سلاح می کنند؛ یعنی در امر مرجعیت ایجاد شبهه کرده و پشتوانه آنها را از میان می برند؛ در مرحله دوم فرد را با شبهات به رگبار می بندند و در آخر می گویند «برو سه روز روزه بگیر، بخواب و پس از آن استخاره کن»؛ حال جالب توجه است که بدانیم احمد اسماعیل در پاسخ به استفتا کنندگان، استخاره را رد می کند و قبول ندارد؛ باید از آنها پرسید که در فقه اصغر استخاره قبول نیست، اما آیا در فقه اکبر که امر ولایت مسلمانان است استخاره جایز است؟

    وی ادامه داد: احمد اسماعیل ۵۲ ادعای بی اساس کرده است؛ یک ادعای وی معجزه است، اما معجزاتی که اصلاً بنیانی ندارد و قابل اثبات نیست.

    حجت الاسلام همایون با بیان این که طرفداران احمد اسماعیل موکب هایی به نام «انصار الامام مهدی» دارند، ابراز داشت: هدف آنها مذهبی ها و علاقه مندان به مهدویت هستند؛ برای مقابله با آنها باید یک روایت از یمانی موعود همواره آماده داشته باشیم، مسأله سیادت احمد اسماعیل را زیر سؤال ببریم، اغلاط فراوان وی در زمینه های مختلف اعم از قرائت قرآن، فتاوا و غیره را گوشزد کنیم و بگوییم بعد از امام زمان(ع) ۱۲ مهدی می آید، نه قبل امام زمان(عج)؛ در کجا دیده ایم که وصی قبل از موصی بیاید؟

    کارشناس فرق و ادیان خاطرنشان کرد: در روایت داریم یمانی، سفیانی و خراسانی با همدیگر  قیام می کنند، اما تا کنون که چندین سال از ادعای احمد اسماعیل می گذرد و ما شاهد قیام سفیانی و خراسانی نبوده ایم.

    وی در پایان یادآور شد: یکی از اساتید می گفت پارسال خدمت حضرت آیت الله سیستانی رسیدم و وی بر سه نکته نماز، اخلاص و وحدت تأکید داشت؛ بر این اساس مبلغان باید نسبت به این امور اهتمام بیشتری داشته باشند، چراکه گاهی مشاهده می شود اخلاق از سوی زائران کمی مورد غفلت قرار می گیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.