[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، رضا سیار ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: دو مشکل اساسی و نگران کننده که در خصوص مدارس غیر دولتی وجود دارد که عبارت هستند از استحکام بنای این مدارس در برابر زلزله و آتش سوزی. وی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سیار ظهر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: دو مشکل اساسی و نگران کننده که در خصوص مدارس غیر دولتی وجود دارد که عبارت هستند از استحکام بنای این مدارس در برابر زلزله و آتش سوزی.

وی تأکید کرد: ناظران شورای آموزش و پرورش و معاونت تجهیز و نوسازی مدارس باید نظارت دقیق بر این مدارس و در آئین نامه‌های آنها داشته باشند تا از استانداردهای مورد نظر برخوردار شوند.

فرماندار قم با بیان اینکه تعداد بسیاری از دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی استان مشغول تحصیل هستند، گفت: فرمانداری در کمیسیون ماده ۵ و تفکیک اراضی مکلف است که به مشکلات مراکز غیر دولتی رسیدگی کند.

سیار در ادامه افزود: مسئله سوادآموزی امروزه بسیار اهمیت دارد و لذا باید برای ریشه کن کردن بی سوادی تلاش و فرهنگ سازی شود و حتی به صورت موردی افراد را برای سوادآموزی تشویق نمود.

وی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ۴ هزار نفر از زنان خانه‌دار و دختران بازمانده از تحصیل در دوره‌های سوادآموزی استان شرکت کرده‌اند، گفت: مسؤولان برای ریشه کن کردن بی سوادی در قم مصمم هستند و اقداماتی را در این زمینه انجام داده‌اند.

رویکرد جدید نهضت سوادآموزی در آموزش سواد رسانه‌ای و مهارت رایانه‌ای

فرماندار قم تصریح کرد: رویکرد جدید نهضت سوادآموزی در آموزش سواد رسانه‌ای و مهارت رایانه‌ای یکی از سیاست‌های ارزنده نهضت سوادآموزی استان است.

وی در خصوص تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی ابراز داشت: برای اسکان مسافران نوروزی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است و با توجه به مشکلات معیشتی و شرایط نامساعد جوی که در روزهای پایانی سال وجود دارد اسکان مسافران در مدارس انجام خواهد شد.

سیار افزود: امسال علاوه بر اسکان فرهنگیان در مدارس ۵ هزار کلاس درس نیز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و بستری امن برای مسافران فراهم خواهد شد.

وی توضیح داد: از نظر قانونی آموزش و پرورش هیچ گونه مسئولیتی در اسکان مسافران نوروزی نداشته و این اقدامات را به جهت جبران نواقص کمبود زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی و به لحاظ اخلاقی که عضوی از دولت است انجام می‌دهد.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه اوج سفرهای نوروزی در هفته اول خواهد بود گفت: پیش بینی می‌شود در این زمان بیشترین حجم مسافران را داشته باشیم و لذا تعداد زیادی از مدارس استان برای اسکان در هسته مرکزی شهر آماده می‌شوند.

وی در پایان از فعالیت پیش دبستانی‌های بدون مجوز احساس نارضایتی کرد و افزود: به زودی نسبت به فعالیت این مراکز اقدام خواهد شد چرا که فضای محیطی آنها نامناسب است و صرفاً با قصد سودجویانه ایجاد شده‌اند.

[ad_2]