×
×

اخطار در مورد آمارهای بی اساس/ در راستای شبکه ملی اطلاعات کوتاهی گردید

  • کد نوشته: 9109
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، اهمیت فضای سایبری به حدی پررنگ است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بالغ بر ۶ سال پیش و در روز ۱۷ اسفندماه سال ۹۰ ، در حکمی به ایجاد شورای عالی فضای سایبری فرمان دادند و پس از ان نیز مکررا بر لزوم ساماندهی این […]

    اخطار در مورد آمارهای بی اساس/ در راستای شبکه ملی اطلاعات کوتاهی گردید
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، اهمیت فضای سایبری به حدی پررنگ است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بالغ بر ۶ سال پیش و در روز ۱۷ اسفندماه سال ۹۰ ، در حکمی به ایجاد شورای عالی فضای سایبری فرمان دادند و پس از ان نیز مکررا بر لزوم ساماندهی این فضا و توجه به مزایا و معایب این فضا خطاب به مسئولین و مردم، تاکید داشتند.

    در این گزارش بعضی از بیانات رهبر معظم انقلاب و توقع ها وی از فضای سایبری در سال ۹۶ را مرور کرده ایم.

    فضای سایبری دو مجال و یک خطر است

    ما به برکت فضای سایبری و این رسانه شگرف عمومی توان داریم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک مجال [است] که خب مجال بسیار باارزشی است.

    »

    رساندن پیام منحصرا از طریق فضای سایبری کافی نیست

    »رهبر انقلاب در ۱۷ خردادماه در دیدار جمعی از دانشجوهای بر لزوم تأکید به بیننده حقیقی تصریح کردند و فرمودند: « فضای سایبری چیز خوبی است، فرصتی است اما کافی نیست. »

    در راستای شبکه ملی اطلاعات کوتاهی گردید

    »رهبر انقلاب در روز ۲۲ خرداد سال ۹۶ (هفدهمین روز ماه مبارک رمضان) در دیدار سران قوا، مسئولین و کارگزاران نظام و جمعی از مسئولان کشور، فضای سایبری را من جمله مسائل با اهمیت و اثرگذاری گذار در اداره صحیح کشور قرائت کردند گفتند: «یکی دیگر از چیزهایی که در مدیریت کشور -که بتوانید کشور را اداره کنید- اثرگذاری دارد، مساله فضای سایبری است؛ فضای سایبری خیلی با اهمیت است. در مساله فضای سایبری، آنچه از همه مهمتر است، مساله شبکه ملی اطلاعات است.

    اینکه ما به عنوان اینکه نباید جلوی فضای سایبری را گرفت، در این زمینه ها کوتاهی کنیم، این مساله ای را حل نمی کند و منطق درستی هم نیست. خب امروز فضای سایبری ویژه ما که نیست، همه دنیا امروز درگیرند با فضای سایبری؛ کشورهایی که شبکه ملی اطلاعات درست کرده اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده اند به سود خودشان و به سود ارزشهای مد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند.

    خوب ترین کشورها، قوی ترین کشورها، در این زمینه ها خط قرمز دارند؛ راه نمی دهند؛ خیلی از بخشهای فضای سایبری اعزام شده از سوی آمریکا و دستگاه های پشت سر و پشت صحنه این قضیه را راه نمی دهند؛ کنترل می کنند. ما نیز باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ما ملت را از فضای سایبری محروم کنیم؛ نه، معنایش این نیست.

    امروز بهمنی از گزاره های درست و غلط دارد روی سر مراجعان اینترنت ما فرود می آید؛ اطلاعات غلط، اطلاعات غلط، اطلاعات مضر، شبه اطلاعات -بعضی چیزها اطلاعات حقیقی نیست، اطلاع نمایی است- خب اینها دارد نظیر یک بهمنی فرود می آید؛ ما به چه سبب باید اذن بدهیم این اتفاق افتد؟ ما به چه سبب باید اذن بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای ما است، برخلاف آن اصول مسلمه ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر کلیدی هویت ملی ما است، به­ وسیله کسانی که بدخواه ما می باشند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟

    کاری کنید که از منفعت های و سودها و بهره های فضای سایبری همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید -این کارهایی که باید انجام بگیرد، انجام بگیرد- اما در آن چیزهایی که به آسیب کشور شما، به آسیب جوان شما و به آسیب افکار عمومی شما نیست؛ این چیز خیلی مهمی است؛ این کار باید انجام بگیرد. بنابراین، مساله شبکه ملی اطلاعات هم خیلی با اهمیت است. »رهبر انقلاب در ۲۴ خردادماه سال ۹۶ نیز با تاکید بر اهمیت استقلال فرهنگی خطاب به مسئولین گفتند که «سلطه دشمن» را از ابزارهای اطلاعاتی سلب کنید و فرمودند: «امروز نظام سلطه روی این مساله [استقلال فرهنگی] دارد کار می کند؛ همین مساله مهندسی اطلاعات، این ابزارهای تازه ای که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی می باشند برای سیطره بر فرهنگ یک کشور.»

    لزوم سلب سلطه دشمن از ابزارهای اطلاعاتی

    توان ندارید شما برای اینکه به طور مثال فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین جور است، فضای سایبری هم همین جور است، دستگاه های اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی هم همین جور است، اینها را نمی توان در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و وسیله نفوذ فرهنگی است؛ وسیله سلطه فرهنگی دشمن است. »رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه های علمیه استان تهران در ششم شهریورماه سال ۹۶ در جواب به انتقادات طلاب انتقاد از رها بودن فضای سایبری و بیان لزوم تولید «فقه فضای مجازی» ناظر به اعتبار ها و هنجارهای ایرانی اسلامی تصریح کردند: «یکی از خصوصیات ممتاز دیگر امروز، آماده بودن وسایل رساندن پیام است؛ همین فضای سایبری که این برادرمان به تفصیل و خیلی خوب بیان کردند و تعبیر خوبی است که وی کرد و به ذهن بنده هم اتفاقا همین تعبیر پیشتر دست یافته بود که «اسمش فضای سایبری است درحالی که واقعا فضای حقیقی است»؛ یعنی این فضا درون زندگی زیادی از مردم حاضر است.»

    استفاده از ابزارهای فضای سایبری برای رساندن پیام حیات بخش اسلام

    خب همین فضای سایبری یک وسیله است؛ یک وسیله بسیار کارآمد برای اینکه شما بتوانید پیامتان را به اقصیٰ نقاط دنیا برسانید، به گوش همه برسانید. این [امکان] روز گذشته نبود، امروز است.

    »

    اخطار به انتشار آمارهای بی اساس و کذب در فضای سایبری

    از این فضا، دشمن بر علیه هویت شما، موجودیت شما، نظام شما، انقلاب شما استفاده نکند. آمارهای بی اساس می دهند، کذب می گویند، نسبت کذب می دهند، چهره های مورد قبول مردم را -که باید مردم به اینها اعتقاد داشته باشند- خراب کردن می کنند، موفقیتهای انقلاب را کتمان می کنند، کذب انگاری می کنند؛ ناموفقیتها را، ضعفها را، کاستی ها را اگر یکی است هزار تا جلوه می دهند، اگر یک جا است به همه جا تعمیم می دهند؛ کارهای دشمن اینها است دیگر؛ اینها کارهای دشمن است؛ برای چه؟ برای اینکه رمز برتری انقلاب اسلامی را دشمن فهمیده؛ رازش اعتقاد مردم و ایمان مردم است؛ قصد دارد این ایمان را نابود کند.

    اینکه مردم را ناامید کنند، مردم را بدبین کنند، اعتماد به نفس مردم را دریافت کنند، آینده را تاریک نشان بدهند، کاری است که امروز دشمن دارد می کند. امروز در فضای سایبری، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می گردد باید مواظب فضای سایبری بود از این حیث است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده نماید.»حضرت آیت الله خامنه ای، «انتشار آمارهای بی اساس، مدعیات کذب، خراب کردن چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی» را بخش هایی از کارهای در فضای سایبری برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان دانستند و افزودند: در کمال تأسف بعضی اشخاص بی تقوا در داخل با متهم نمودن اشخاص و دستگاه ها و کوشش برای صحیح جلوه دادن کذب های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.»

    »

    کوشش دشمن برای هدایت عملیات بر علیه ایران در فضای سایبری

    »رهبر انقلاب اسلامی در ادامه تصریح قضایای موخر به بعضی سخن ها در رسانه های دشمنان اشاره کردند و گفتند: «برای سازماندهی و عملیات، دو قرارگاه فرماندهی در همسایگی ایران متشکل بود؛ یکی از این قرارگاه ها برای هدایت عملیات در فضای سایبری بود و قرارگاه دوم برای مدیریت اغتشاش ها که هر دو قرارگاه به واسطه آمریکایی ها و صهیونیست ها فرماندهی می گردید و برتری خود را نیز حتمی می دانستند.»

    »

    »

    استفاده دشمن از ابزارها فضای سایبری برای اثرگذاری روی ملت

    »حضرت آیت الله خامنه ای، تلاشهای بدخواهان ملت ایران را فراتر از کارهای در فضای سایبری دانستند و گفتند: «آنها از تحریم نیز استفاده می نمایند تا مشکلات اقتصادی بوجود آورند، اما همین مردم به سبب عشق به انقلاب اسلامی، وسیع به خیابانها می آیند و باعث قوام و استحکام انقلاب می گردند.»

    »

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.