[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران، فرماندهان و مسئولان فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن آمده است که هرکسی را برای هدایت انسان‌ها فرستادیم افراد اهل عمل را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران، فرماندهان و مسئولان فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن آمده است که هرکسی را برای هدایت انسان‌ها فرستادیم افراد اهل عمل را مژده داده و افراد متخلف را می‌ترسانند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند که هر دسته و گروهی که جمع می‌شوند امیر و پیشوایی نیاز دارند که به آن‌ها امر کند که یا آن پیشوا خوب و یا بد است.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: امانت‌داری در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه بالا و اهمیت امانت نزد معصومین(ع) افزود: پیامبر اکرم(ص) یکی دیگر از خصوصیاتی را که سبب می‌شود روز قیامت انسان‌ها در کنار ایشان باشند را وفای به عهد عنوان کرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی ضمن تأکید بر  لزوم توجه شخص مؤمن نسبت به وفای به عهد، افزود: کسی که به وعده خود عمل نکند گناه بالایی را مرتکب شده است.

وی خوش خلقی را یکی دیگر از ویژگی‌هایی دانست که سبب همنشینی با رسول خدا(ص) در قیامت می‌شود و تصریح کرد: باید در برخورد با افراد دیگر اخلاق نیکو داشته باشیم و کسی را از خود نرنجانیم.

استاد سطوح عالی حوزه نزدیک بودن به مردم را مورد تأکید پیامبر(ص) دانست و افزود: باید درب محل کار خود را باز گذاشته و هرکاری که برای رفع مشکلات مردم می‌توانیم انجام دهیم و چنانچه از عهده کاری برنمی‌آییم از مردم عذرخواهی کنیم.

وی با تأکید بر پاسخگویی انسان نسبت به اعمال خود در روز قیامت، تصریح کرد: هیچ‌کسی در دنیا نمی‌ماند و همه می‌میریم پس خوشا به حال کسی که با دست‌پر از دنیا می‌رود.

[ad_2]