به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی هفتم آذرماه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم شهر قم اظهار کرد: با اهمیت ترین احتیاج مردم مسائل، اقتصادی هست و خداوند همه نیاز‌ها را در آسمان و زمین تأمین کرده هست البته آدم باید با کوشش علمی و غیر آن […]

اداره کشور با 8 دلار در زمان جنگ، معجزه هست/ اختلاف از زمین لرزه بدتر است

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی هفتم آذرماه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم شهر قم اظهار کرد: با اهمیت ترین احتیاج مردم مسائل، اقتصادی هست و خداوند همه نیاز‌ها را در آسمان و زمین تأمین کرده هست البته آدم باید با کوشش علمی و غیر آن و با اطمینان به این که خداوند رازق هست و از غیر خدا کاری ساخته نیست دنبال رزق و روزی برود و به مثل خودش هم مراجعه نکند.
وی اضافه کرد: اگر ملتی بیراهه نرود و راه کسی را نبندد وعده الهی این هست که خدا نعمات و آب زیاد را به میزان احتیاج نازل می‌کند.
مقاتله با پیمان‌شکنان
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به خصوصیت امامن کفر تصریح نمود: این امامن کفر به سوگند و پیمان و امضاء خودشان پایبند نیستند بنابراین اگر جمعیتی سوگند خود را به رسمیت نشناسد امکان زندگی با او وجود ندارد؛ قرآن فرموده هست که با امامن کفری که زیر بار امضا و پایبندی خود و موازین بین‌المللی نمی‌روند و آن به رسمیت نمی‌شناسند مقابله و مقاتله کنید.
این مفسر قرآن تصریح نمود: البته در غرب کسانی می باشند که بر خلاف امامن کفر در انتظار شنیدن صدای اسلام و مطالب قرآن می باشند، به تعبیر قرآن این گروه وقتی آیات الهی را می‌شنوند اشک همه چشم های آنها را می‌گیرد.
این مرجع تقلید گفته بود: خداوند به احترام این چنین اشخاص اگر در محیط یهودیان و مسیحیان نعمات زیاد نازل کند، ملموس و توجیه هست و آنچه استاد ما علامه طباطبایی درباره توحش غرب فرمودند: به دلیل این هست که آنها جنگ اول و دوم جهانی را راه انداخته و جنگ‌های نیابتی دارند و کارخانه سلاح‌های کشتار جمعیشان دائماً در حال فعالیت هست.
هر ثروتی موهبت نیست
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خداوند فرموده هست که هر کسی که وضعیت مالی او خوب هست مقرب عندالله نیست و موهبت هم شمرده نمی‌شود، زیرا مایه سرگرمی برای این اشخاص هست و خدا مهلت می‌دهد تا در بحبوبحه نعمات آنها را مؤاخذه کند همان طور که در داستان فرعون به آن اشاره شده هست.
آیت‌الله جوادی آملی تصریح نمود: خداوند ابتدا به آدم فشار می‌آورد تا به راه بیایند و اگر نیامدند نعمات بسیاری به وی می‌دهد تا وقتی غرق موهبت گردیدند آنها را خفه کند.
برتری در دفاع مقدس معجزه بود
آیت‌الله جوادی آملی با اهتمام بر اینکه دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود و معجزه قرآن ملت را محافظت کرد اظهار کرد: تمام دنیا و همسایگان بر علیه ما بودند و بعضی نیز نگاهشان به جیب ما بود؛ ما ده سال در شعب ابی طالب بودیم، ولی برنده گردیدیم آیا این معجزه نیست؟؛ ما حتی یک موشک را قاچاقی به دست می‌آوردیم، ولی روزی ما آن روز فتح و پیرروزی و شکوه بود که همه به وسیله معجزه قرآن بود.
وی اضافه کرد: دولت بودجه را در زمان جنگ روی ۲۴ دلار بست که هشت دلار، صرف جنگ و مابقی نیز صرف عمران و بودجه جاری می‌شد و دشمنان نیز همه ذخائر خود را بیرون آوردند و دسیسه کردند و نفت به هشت دلار رسید، ولی با همین بودجه کشور تامین شد؛ آیا این معجزه نیست و معجزه منحصرا این نیست که عصای موسی را بیابید.
آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: در همان دوره کشتی‌ها را بیمه نمی‌کردند و وادار بودیم هزینه‌های مازاد بدهیم تا همین هشت دلار را هم دریافت کنیم، ولی امروز به لطف الهی پهنه داریم و در کنار سفره قرآن و عترت نشسته‌ایم و وقتی هیچ کسی به یاد ما نبود خدا به یاد ما بود.
وی با بیان اینکه عذاب، صرفاً زمین لرزه و … نیست لکن اختلاف داخلی از بدترین عذاب‌ها هست تصریح کرد: بعضی اختلافات در اثر عقیده و مال هست که با سمینار و کنگره و … حل می‌شود، ولی بعضی اختلافات مثل غده بدخیم سرطان هست که با هفته اتحاد و کنگره حل نمی‌شود لکن با اشک و فغان حل می‌شود؛ اگر اختلاف عذاب الهی باشد منحصرا با توبه حل می‌شود و این عذاب را خدا میان مسیحیان و یهودیان انداخته که اختلاف در یهودیان بدخیم هست و مسلمانان را هم تهدید کرده هست.

انتهای پیام