معاون امور زائرین استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی مسئولان برای توسعه ی اقتصادی استان در حوزه ی خدمات اظهار داشت: در این راستا نیازمند ارائه ی مشوق های لازم به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ی گردشگری هستیم.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی استانداری قم یونس عالی پور معاون امور زائرین استاندار قم با اشاره به آغاز فعالیت های ستاد تسهیلات زائرین از ماه ها قبل از عید نوروز اظهار داشت: بررسی نقاط ضعف و قوت این ستاد در سالهای اخیر و تلاش برای فراهم نمودن زیرساخت های رفاهی زائرین در دستور کار ستاد قرار داشت.

وی با بیان اینکه در طرح آمایش سرزمین استان قم بحث زیارت و خدمات از اولویت های اصلی در زمینه ی توسعه ی قم است افزود: این مسئله توسط مسئولین امور زیارت استان مورد توجه خاص قرار دارد.

عالی پور با اشاره به ایجاد کارگروه ملی زیارت شامل استان های خراسان رضوی، قم، تهران، و شیراز افزود: در جلسات با نخبگان طرح های مختلف برای ارتقاء جایگاه استان قم در بحث زیارت و خدمات مورد بررسی قرار گرفته است.

 جانشین ستاد تسهیلات زائرین خاطرنشان کرد: اگر قرار است محور گردشگری در قم تداوم پیدا کند بایستی از همین امروز برنامه ی کوتاه مدت برای سال آینده و بلند مدت برای دهه های آتی در راستای توسعه ی زیرساخت ها تدوین شود.

وی ارائه ی معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری در بخش خدمات را جهت توسعه ی هتل ها و مکان های اقامتی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بایستی مشوق هایی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان قم ارائه شود