[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام سرمست با حضور در فرمانداری قم و سرکشی به محل ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بیان کرد:  پیش بینی می شود تعداد نامزدهای ثبت نام شده در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام سرمست با حضور در فرمانداری قم و سرکشی به محل ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بیان کرد:  پیش بینی می شود تعداد نامزدهای ثبت نام شده در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم بیشتر از ادوار گذشته باشد.

وی ادامه داد: میانگین سن نامزدهای ثبت نام شده استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به ادوار گذشته پایین تر آمده است.

استاندار قم گفت: همچنین سطح تحصیلات داوطلبان ثبت شده دوره یازدهم مجلس نسبت به دوره‌های قبل ارتقاء یافته است.

وی گفت: ترکیب جنسیتی نامزدهای ثبت نام کرده استان قم در دوره جدید با افزایش ثبت نام زنان نسبت به دوره‌های سابق بهبود پیدا کرده است.

استاندار قم ادامه داد: پیش بینی می‌شود تعداد ثبت نام نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی امروز و فردا نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا کند.

سرمست با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم در قم اظهار داشت: برای برگزاری اطمینان بخش انتخابات در قم، امنیت، سلامت، رقابت پذیری و بی طرفی مجریان و ناظران و همچنین مشارکت حداکثری با تنوع نامزدها در یک فضایی شفاف دنبال خواهد شد.

وی نقش انتخابات در افزایش ضریب امنیت ملی را مورد توجه قرار داد و گفت:انتخابات پرشور ضامن امنیت ملی و افزایش حس اعتماد ملی است.

استاندار قم بیان کرد: زمان بندی ثبت نام انتخابات در قم تمدید ناپذیر نبوده و طبق قانون انتخابات دنبال خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نرخ مشارکت در استان قم همواره در حد میانه کشوری قرار داشته و این روند در انتخابات امسال نیز پیش بینی می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: عوامل اجرایی ثبت نام و هیات اجرایی انتخابات قم در محل ستاد ثبت نام قم به صورت منظم و دقیق کارهای خود را انجام می دهند.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]