×
×

ارسال صد مقاله به دبیرخانه همایش گفت و گوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی

  • کد نوشته: 24973
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به پیشینه برگزاری این […]

    ارسال صد مقاله به دبیرخانه همایش گفت و گوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

    رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به پیشینه برگزاری این همایش گفت: همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز ایران و جهان عرب از سلسله همایش هایی است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت و گوهای اندیشمندان ایران و عرب برگزار کرده است.

    وی ادامه داد: این همایش چهارمین همایشی است که در زمینه تمدن از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود؛ پیش از این همایش هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان در مقیاس بزرگ تری برگزار شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطرنشان کرد: در شرایط امروزی که گروه های تکفیری به جان اسلام افتاده اند تلاش شده است با برگزاری این همایش ها با ایجاد گفت و گوهایی که میان اندیشمندان ایرانی و جهان عرب صورت می گیرد، به روند مبارزه با تکفیر در جهان اسلام و ارتقا وضعیت امنیتی در این کشورها کمکی صورت گیرد.

    وی در زمینه تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی در چشم انداز ایران و جهان عرب بیان کرد: از میان صد چکیده مقاله رسیده به دبیرخانه همایش شصت چکیده مقاله، و از میان آنها ۵۶ مقاله تأیید شد که در این همایش در چهار پنل مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

    معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در همایش بین المللی گفت و گوهای در چشم انداز ایران و جهان عرب به غیر از مهمانان ایرانی، صاحب نظرانی از کشورهای عربی به ویژه الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

    وی در ادامه با بیان این که ایران هراسی ها موجب شده است در جذب اندیشمندان عرب و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مشکلاتی داشته باشیم، تصریح کرد: بسیاری از اندیشمندان با وجود فضای تبلیغاتی که ایجاد شده است یا از حضور در ایران هراس دارند یا این که آنها را تهدید می کنند بنابراین انصرافی ها در برگزاری همایش بسیار است.

    حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطرنشان کرد: هنگام ظهور اسلام فقط تمدن ایران و رم وجود داشته است بنابراین گفته می شود کشورهایی که در این منطقه زندگی می کنند هم پس از اسلام به نظر فرهنگ اسلامی، فرهنگ های مشابهی دارند و هم پیش از اسلام از نظر تاریخی، پیوندهای تاریخی گسترده ای میان آنها وجود دارد./۱۳۲۴/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.